Factuur bijlege opslaan in PDF formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi willy,
Daarvoor moet je een converteer programma
hebben zoals deze 'http://www.soliddocuments.com/pdf/-to-word-free-download/306/1'
Succes...
 
In je query en code staat een veld klantnaam en die bestaat niet in je voorbeelddatabase. Ook verwijs je in je code naar een formulier "Factuur bijlage". Ook deze bestaat niet. Daarna sluit je het rapport met een verwijzing naar een formulier (strDocName) in plaats van het rapport (strReportName). Je hebt daarbij mazzel dat de naam van je formulier en rapport hetzelfde is, maar kloppen doet het niet. Controleer je code nog eens goed en pas deze aan.
 
Laatst bewerkt:
Beste gast0224, Wil jij de code eens aanpassen, ik zie het niet (leek)?
 
Hoe kan ik een code aanpassen en testen als er in je voorbeelddatabase objecten niet aanwezig zijn. Zet hier eerst een voorbeelddatabase neer waarvan de namen van je objecten gelijk zijn aan je code.
 
Die Expr1[Klantnaam] moet enkel dienen om een naam aan de PDF file te geven en verder is hij niet gebruikt in de rest van het programma of is daarvoor een ander oplossing?
 
Deze string (strWhere = "Expr1: [Klantnaam] =" & Me!Klantnaam) verwijst wel degelijk naar een (volgens jou dus niet-bestaand) veld. Wil je een variabele padnaam, dan moet je om te beginnen die klantnaam in een variabele zetten, en niet als veldverwijzing gebruiken. Ander probleem: als een pad niet bestaat (en die kans is behoorlijk groot als je zo wilt werken) moet dat pad wel gemaakt worden. Anders kun je er niks in opslaan. Ook dat gedeelte ontbreekt. Om even bij je huidige code te blijven:

Code:
    strWhere = InputBox("Typ een klantnaam.", "Map voor pdf")
    DoCmd.OpenReport strDocName, acPreview, "", acHidden
    DoCmd.OutputTo acOutputReport, stDocName, acFormatPDF, folder & strWhere & ".pdf"
    DoCmd.Close acReport, strReportName

Kijk in de Help hoe je met MkDir een nieuwe map kunt maken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan