rkwebdesign
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 apr 2001
- Berichten
- 432
Beste Helpmij,
Ik heb een vraag over het aanmaken van een factuur via het samenvoegtechniek van Word. Het is mij gelukt om een sjabloon te creëren en records in het sjabloon toe te voegen. Nu kom ik wel tegen een probleem aan:
Probleem: Factuur regels afdrukken
Je moet je bij voorstellen dat ik een database heb met contact gegevens en factuurregels. Het samenvoegen van contactgegevens is geen probleem maar bij factuur regels wordt het een ramp. Het is de bedoeling dat Word de factuurregels van de betreffende contactpersoon uitleest en afdrukt.
Ik wil graag weten of dit wel mogelijk is en hoe ik dit het slimste kan aanpakken. Het probleem is namelijk dat Word met samenvoegen maar 1 tabel tegelijk gebruikt. We zien dus alleen de contact gegevens en niet de factuurregels.
Voorbeeld (om het duidelijker te maken):
<kop> Contactgegevens </kop>
<detail> (in een lus)
factuurregel 1
factuurregel 2
</detail>
Met vriendelijke groet,
rkwebdesign
Ik heb een vraag over het aanmaken van een factuur via het samenvoegtechniek van Word. Het is mij gelukt om een sjabloon te creëren en records in het sjabloon toe te voegen. Nu kom ik wel tegen een probleem aan:
Probleem: Factuur regels afdrukken
Je moet je bij voorstellen dat ik een database heb met contact gegevens en factuurregels. Het samenvoegen van contactgegevens is geen probleem maar bij factuur regels wordt het een ramp. Het is de bedoeling dat Word de factuurregels van de betreffende contactpersoon uitleest en afdrukt.
Ik wil graag weten of dit wel mogelijk is en hoe ik dit het slimste kan aanpakken. Het probleem is namelijk dat Word met samenvoegen maar 1 tabel tegelijk gebruikt. We zien dus alleen de contact gegevens en niet de factuurregels.
Voorbeeld (om het duidelijker te maken):
<kop> Contactgegevens </kop>
<detail> (in een lus)
factuurregel 1
factuurregel 2
</detail>
Met vriendelijke groet,
rkwebdesign