factuurdoornummeren en daarna opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

jagdinho

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2012
Berichten
2
Goedemorgen,

Misschien een beetje een domme vraag maar ik ben bezig om een goed werkende factuur te maken alleen wil ik dat het factuurnummer automatisch met 1 omhoog gaat wanneer ik deze opsla. Ik wil graag dat wanneer ik een factuur af heb, dat ik op een knop druk en dat de factuur weer leeg word en automatisch een hoger factuurnummer heeft en dat de oude is opgeslagen.

Kan iemand mij misschien helpen, ik ben een leek in dit soort dingen.:shocked:

Alvast bedankt!
 
Om een factuur op te maken is het altijd verstandig om een sjabloon te gebruiken.
Sla de bijgevoegde bestandjes op in dezelfde map, open dan het sjabloon (open!) en wijzig het pad tweemaal in de code.
Telkens als je dan dubbelklikt op het sjabloon, dan wordt je factuurnummer verhoogd.

Succes ermee.

Paul.

Bekijk bijlage nummer.txt
Bekijk bijlage Factuur.dot
 
Hartstikke bedank! alleen snap ik niet wat u bedoelt kunt wat meer vertellen.. het klinkt dom maar ik ben niet zo goed in excel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel, gewoonweg de bovenstaande bestandjes in eenzelfde map plaatsen en dan het sjabloon openen door er rechts op te klikken en 'openen' te kiezen.
SjabloonOpenen.JPG
,dan de visual basic editor te openen en het pad te wijzigen:
Code:
Private Sub Document_New()
        Open "[U]C:\[/U]nummer.txt" For Input As #1
        Input #1, a
        Close 1
        ActiveDocument.Bookmarks(1).Range.Text = a
        Open "[U]C:\[/U]nummer.txt" For Output As #1
        Write #1, a + 1
        Close 1

End Sub
Dit zou eventueel
Open "C:\Documents and Settings\jagdinho\Desktop\nummer.txt" For Input As #1
kunnen zijn.
Het spreekt vanzelf dat de hele factuur nog moet opgebouwd worden rond die veldjes. Het is slechts een voorbeeldje!
Je kan ook in het bestaande formulier op de plaats van de factuurnummer een tekstveld invoegen.
TekstVeld.JPG
 
Laatst bewerkt: