figuur aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef30

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2001
Berichten
85
Ik heb een vraagje:
Als ik in word een figuur invoeg en ik ga naar "figuur opmaken", dan zie ik dat dat figuur bij de indeling automatisch aangevinkt staat als: "In lijn met tekst".

Nu wil ik alle figuren die ik invoeg, automatisch als "achter tekst" krijgen! (Anders krijg ik het figuur niet verplaatst!)

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg, zonder het steeds handmatig te hoeven aanpassen??
(Ik heb net een nieuwe pc en op mijn vorige was dit wel automatisch zo ingesteld... weet alleen niet hoe :))

Groetjes, Eef
 
Tekstvak

Bij mijn weten kun je beter een tekstvak aanmaken op de plaats waar je je figuur wilt invoegen.
In het tekstvak voeg je je figuur in en je kunt het op alle posities kwijt.

Groets, Jas.
 
Maar dat kost dan net zoveel handelingen als het handmatig omzetten naar "achter tekst".
Het gaat mij erom dat, als ik een figuur invoeg, ik het alleen maar hoef te "pakken" en zo kan verschuiven naar welke plek in het document dan ook!! Zonder eerst de opmaak van dat figuur aan te passen. Dat kon ik voorheen dus wel doen!! (Op de "oude" pc!)

Eef
 
Hai Eef, :D
Nu wil ik alle figuren die ik invoeg, automatisch als "achter tekst" krijgen! (Anders krijg ik het figuur niet verplaatst!)
Dit is niet correct:
* Alle tekstomloop behalve "In tekstregel" zorgen ervoor dat de afbeelding zwevend wordt!

Om standaard een afbeelding zwevend te krijgen ga je naar: Extra/Opties/Bewerken
Bij Afbeelding invoegen/plakken als kies je bijv: Om kader of achtertekst.

En klaar! :thumb:
Ps deze instelling is versie afhankelijk, ken jou versie niet dus het zou kunnen dat het niet werkt.
 
Ik werk met Word 2000 (hiervoor dus met Word 97).
Als ik naar Extra/Opties/Bewerken ga, zie ik daar geen mogelijkheid Afbeelding invoegen/plakken!

Daar staat alleen:
* Opties voor bewerken (waar verschillende mogelijkheden zijn aan te vinken)
* Figuur Editor (alleen keuze Microsoft Word mogelijk)
* Klikken en typen

Wat nu?? Het gaat mij dus inderdaad om het standaard zwevend maken van figuren!!

Pffff... meestal kom ik zelf wel uit dit soort problemen, maar nu zie ik het echt ff niet!! (Of de mogelijkheid moet er gewoon niet zijn in Word2000?!)

Groetjes, Eef
 
Hai Eef, :D

Ah das balen!
Volgens mij heeft 2000 inderdaad deze optie niet. (zoals ik al aangaf, ik werk met 2003)

Als je wilt kan ik thuis even op mijn 2000 pjoeter een macro schrijven om het plaatje zwevend in te voegen.

Deze kun je dan in Normal.dot plakken en je kunt dan een knopje op je werkbalk toevoegen om de foto in te voegen.

Geef maar aan of je dit wilt. :thumb:
 
hoi joost
even offtopic maar ik wilde je even iets vragen over word office 2000,op de pc van mijn zoontje krijg ik steeds bij typen de melding dat autocorrectie niet is geinstalleerd en of hij dat nu wil doen,ja of nee.
Maar ik wil dat niet installeren en hij wil die autocorrectie niet.
hoe kan ik dit uitschakelen??
 
Nou Joost... als je dat wilt doen... heel graag! Ik gebruik heel vaak in Word de mogelijkheid om figuren in te voegen!! Dus zoals jij het omschrijft lijkt me dat wel makkelijk!

Kun je me dan wel precies laten weten hoe ik dat in Normal.dot moet plakken, want wat dat betreft ben ik wel een leek hoor ;-)

Dank je wel alvast en ik hoor wel van je!

Groetjes, Eef
 
Geplaatst door maikel9
hoi joost
even offtopic maar ik wilde je even iets vragen over word office 2000,op de pc van mijn zoontje krijg ik steeds bij typen de melding dat autocorrectie niet is geinstalleerd en of hij dat nu wil doen,ja of nee.
Maar ik wil dat niet installeren en hij wil die autocorrectie niet.
hoe kan ik dit uitschakelen??
Hai Maikel, :D

Autocorrect is verweven in enorm veel functionaliteit van Word.
Deze zul je dus één voor één uit moeten zetten.

Even uit mijn hoofd want je hebt al gezien dat ik 2000 niet bij de hand heb:
* Ga naar Extra/Autocorrectie opties
* Kies autoopmaak tijdens typen
* Zou zeggen zet daar alles eens uit.

Helpt dit?

See Yah! ;)
 
Geplaatst door Eef30
Nou Joost... als je dat wilt doen... heel graag! Ik gebruik heel vaak in Word de mogelijkheid om figuren in te voegen!! Dus zoals jij het omschrijft lijkt me dat wel makkelijk!

Kun je me dan wel precies laten weten hoe ik dat in Normal.dot moet plakken, want wat dat betreft ben ik wel een leek hoor ;-)

Dank je wel alvast en ik hoor wel van je!

Groetjes, Eef
Hai Eef, :D

Komt in orde morgen heb je hem! :thumb:
 
Hai Maikel, :D

Graag gedaan! (als het goed is zou het zo in orde moeten zijn)

Als je uiteindelijk weer zo'n melding krijgt moet je gewoon even verder kijken bij de autocorrect opties. (er zijn er ook zoveel) ;)

See Yah! :thumb:
 
Hai Eef, :D

Ik heb ff-kes een macro geschreven welke goed in 2002 en 2003 werkt!

Wil jij ff-kes kijken of hij ook in 2000 werkt?
Ga eerst even naar: "Extra","Macro","Beveiliging..." en zet deze op gemiddeld.

Anders kun je hem niet uitvoeren.
Open de bijlage en kies ja bij macro activeren.
Druk vervolgens op de werkbalkknop om een afbeelding in te voegen.

Als dit werkt leg ik wel uit hoe je één en ander in Normal krijgt.

See Yah! :thumb:
 

Bijlagen

  • 23 10 2004 plaatje invoegen.zip
    5,6 KB · Weergaven: 40
Dit was een puntje waar ik zelf ook altijd tegenaan liep.
Vandaar heb ik je macro ook even overgenomen. Bij mij werkt het!
Nu alleen nog in Normal.

Ik weet niet of je hierover Eef al gereageerd hebt, maar zou je het hier ook even kunnen vermelden?
Dan werkt het bij mij ook helemaal!

Bedankt!
groetjes,
Cindy
 
Ben er nu pas aan toegekomen, maar net als bij Cindy is het mij ook gelukt!!
Ben benieuwd hoe ik nu verder moet gaan om het in Normal.dot te krijgen!!

Groetjes, Eef
 
Nou, het is mij alvast gelukt hoor! Heb het via de 1e link voor elkaar gekregen, toen had ik al gelijk de werkbalk knop er ook bij.

Maar wat ik nou niet begrijp he.....ik had jouw macro eerder al even geprobeerd in een nieuw document, alles lijkt er hetzelfde uit te zien, maar toch krijg ik dan niet de werkbalkknop te zien.

Had jij misschien nog iets anders gedaan om het in het eerste bestand (wat je hier op het forum had gezipt) zo voor elkaar te krijgen?

groetjes,
Cindy
 
Het is mij ook gelukt!! Was ff puzzelen maar ik ben er uit!!
Super Joost! Ben er erg blij mee :))

Groetjes, Eef
 
Geplaatst door Cindy B.
Had jij misschien nog iets anders gedaan om het in het eerste bestand (wat je hier op het forum had gezipt) zo voor elkaar te krijgen?

groetjes,
Cindy
Hai Cindy, :D

In mijn voorbeeld zat een eigengemaakte werkbalk met daarop een werkbalkknop.

Het kan dat jij deze via beheer gelijk mee hebt gekopieerd naar Normal. (dan te vinden onder menu beeld bij werkbalken)

Anders kun je hem ook via menu aanpassen zelf aanmaken door op tabblad werkbalken op nieuw te drukken en daar een macrobutton naartoe te slepen. (of direct naar de gewone werkbalken, uitleg vorige links)

Was dit het wat je wilde weten?

See Yah! :thumb:
 
Geplaatst door Eef30
Het is mij ook gelukt!! Was ff puzzelen maar ik ben er uit!!
Super Joost! Ben er erg blij mee :))

Groetjes, Eef
Hai Eef, :D

En ik ben blij voor jouw! ....graag gedaan! :thumb:
(ps van puzzelen leer je het meest..ga zo door)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan