Filter in userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

riviera1974

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Berichten
25
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem;
Ik heb een userform met ComboBox5, ComboBox6 en Textbox16. De kolommen moeten ze uit Blad4 halen.
Kolom C, Kolom E en Kolom F
Met ComboBox5 selecteer ik een onderdeel machine (Rowsource="onderdeeltd")
Met ComboBox6 selecteer ik een Lijn (Rowsource="lijntd")

Nu wil ik graag dat in TextBox16 een waarde komt te staan uit kolom F welke voldoet aan de waardes van ComboBox 5 en 6

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik loop hier totaal op vast.

mvrg Riviera
 
Plaats eens een voorbeeldbestandje zodat we iets hebben om mee te werken. Het is iig op te lossen met een Do...loop met Find en Findnext waarbij je eerst naar onderdeel zoekt, de vergelijking maakt met lijn en het rijnummer bepaalt zodat je met Cells de laatste waarde kan ophalen.
Het principe vindt je in onderstaande code.
Code:
With MyRange.Columns(5)
        Set LastName = .Find(LName, , xlValues, xlWhole)
        Do While Not LastName Is Nothing And MyRange.Cells(LastName.Row, "D").Value <> SName
            Set LastName = .FindNext(LastName)
        Loop
    cRow = LastName.Row
    End With
 
Hallo Warme Bakkertje,

Allereerst bedankt voor uw reactie en mijn excuus voor de late reactie (late dienst werk).

Ik heb de code van je onder textbox16 geplaatst maar werkt niet. column 5 heb ik ook een keer in 6 aangepast zonder succes.

Hierbij het voorbeeldbestandje

Bekijk bijlage machine nr.xls

Ik hoop dat u het kan oplossen.

met vriendelijke groet,

Riviera
 
Test.
 

Bijlagen

  • riviera machine nr.xls
    45 KB · Weergaven: 53
Hallo Warme Bakkertje,

werkt perfect, super.:thumb:
Nu zou ik graag de waarde in textbox16 ( "TD machine nr") een hyperlink bevat. welke een word doc. opent op alleen lezen v.a. de G;schijf.

Ik heb hier veel over gelezen en gezocht maar de uitkomst is wisselend.:(

Weet u of dit mogelijk is en zoja hoe kan ik dit dat verkrijgen in hetzelfde bestand.

Met vriendelijke groet,

Riviera
 
In een textbox kan je geen hyperlink hebben. Wat je wel kan doen is de textbox opmaken zodat het een hyperlink lijkt en dan met het MouseDown-event van de textbox en FollowHyperlink-methode het Word-document openen.
 
Vul alles in zoals normaal en klik dan op de ('zogezegde') hyperlink in de textbox.
 

Bijlagen

  • riviera machine nr.xls
    48 KB · Weergaven: 50
Hallo Warme Bakkertje,

bedankt voor de snelle reactie,:thumb:

Ik heb het bestandje binnen gehaald en gebruikt. De eerste keer kreeg ik een handje te staan zoals anders bij een normale hyperlink, maar de 2x al niet meer.
Verder heb ik een word doc. op bureaublad geplaatst als test en de G verandert in C;schijf omdat ik het nu in mijn eigen computer aan het testen ben. Ik krijg continu een foutmelding: het opgegeven bestand kan niet worden gevonden. en de foutopsporing geeft deze regel aan: ThisWorkbook.FollowHyperlink "c:\" & TextBox16 & ".doc"

verder is er niet aangepast:confused:

Met vriendelijke groet,

Riviera
 
Dat komt omdat het pad naar je document niet juist is.
Open in je Word-document de vb-Editor en maak een kleine macro met onderstaande regel in.
Code:
ActiveDocument.Path
Nu kan je zien waar je document zich bevindt en dit aanpassen in de macro in XL
 
wat voor soort macro moet ik dan maken om actvedocument.path te krijgen? ik heb een macro gemaakt van opslaan waar ook een pad C:\Users\riviera\Desktop\ in komt te staan.

Ik neem aan dat de het gedeelte van de G;schijf moet aanpassen?

sorry voor mijn vragen maar sommige termen zijn voor mij onbekent.:eek:

met vriendelijke groet

Riviera
 
nog even snel een vraagje erbij:

elke td nr is een appart document. als die hyperlink werkt krijg ik dan niet bij elke uitkomst in textbox16 dezelfde hyperlink?

met vriendelijke groet

riviera
 
Zet onderstaande in een standaardmodule in je Word-document. Hetgeen je dan te zien krijgt zet je bij FollowHyperlink voor & Textbox16 & ".doc"
Code:
Sub tst()
MsgBox ActiveDocument.Path & Application.PathSeparator
End Sub
Wat betreft je 2de vraag, elk resultaat dat je krijgt in Textbox16 is een apart bestand zeg je zelf, dus bij FollowHyperlink wordt deze waarde telkens gebruikt door & Textbox16 & dus wordt er telkens ook een ander bestand geopend
 
Hallo Warm Bakkertje,

IK heb precies gedaan wat u heeft uitgelegd maar kwam er nog niet uit.

Maar het is gelukt.

Wat belangrijk is voor de mensen die dit bestandje ook gaan gebruiken, is:

Geeft het document op de G-schijf dezelfde naam als die in textbox 16. Als je de naam alleen de hyperlink geeft ( namen verschillend zijn) werkt deze nog niet.

Warme Bakkertje bedankt voor de inzet, super

Met vriendelijke groet,

Riviera
 
Dat de namen in kolom TD machine code overeenkomen met de namen v/d bestanden is natuurlijk een 1ste vereiste om alles te laten werken.
Dit is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de mensen die de bestanden opslaan en de namen invullen in de machine code kolom.
Misschien een controle bij het invullen van machine code of het bestand ook werkelijk bestaat, maar dit is nog steeds geen garantie dat dan het juiste bestand op de juiste plaats staat.
Markeer je de vraag dan nog even als opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan