• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter obv waardes in meerdere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

skystormer

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Berichten
194
Dag mensen,

Mogelijk dat het volgende wat ik van plan ben gewoonweg niet gaat.
Zie bijlage.
Ik wil in cel H2 een zoekwaarde invoeren waarop het filter zich moet aanpassen zodat alleen deze waarde gezocht wordt.
In cel I2 wordt dit filter uitgebreid, waarbij alleen de rijen met Ja of Nee zichtbaar mogen blijven.

Maar:
Als ik zoek op nee moeten ook alle cellen zichtbaar blijven waar geen waarde staat. (dus die moet zoeken naar alles behalve ja)

Bekijk bijlage Forecast productieorders aanmeldingen.xlsb


Waat iemand of dit mogelijk is. En mogelijk ook hoe?

Bedankt alvast als iemand mij in deze kan helpen?
 
Alternatieven:

1. Autofilter biedt reeds de mogelijkheden die je zoekt.

2. Als je persé wilt werken met de waarden in H2 en I2, dan zou ik een hulpkolom aan je data toevoegen aan daar op filteren.
Formule zo uit mijn hoofd: =EN(C7=$H$2;OF(J2=$I$2;EN($I$2="Nee";J2="")))
Let op: als je criteria wijzigt, dan moet je opnieuw filteren.

3. Dan is er nog geavanceerd filteren waarbij je meerdere criteria kunt opgeven, maar dan moeten die criteria wel in een lijstje staan met kopregels gelijk aan de koppen van je data. In dit geval zou ik dat zelf niet gebruiken.

4. Iets met moeilijke formules of VBA.

Ik zou gaan voor optie 1 of 2.
 
Misschien toch de filter aan deze personen uitleggen. Ik moet ze niet te erg in de watten leggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan