Was mij ook al opgevallen
. Lijkt mij ook een superslecht idee, dat volledig voorbij gaat aan het nut van een database. Namelijk dat je
alle informatie op één plek opslaat, en vervolgens dan de informatie eruit haalt die je dan nodig hebt. Wat ik nu heb begrepen (ik heb even mijn blinddoek afgedaan
) is dat TS dus een selectie wil opgeven (een weeknummer) en dat dan
alle overzichten van die week te zien zijn,
inclusief de data van de laatst ingevoerde week. Omdat dat makkelijk te maken was in mijn meterstanden database, heb ik die met deze insteek uitgebreid. Was nog tijdrovend, omdat ik alleen data had voor maandcijfers (logisch bij meterstanden als gas en water), maar dank zij een beetje goochelen in Excel wat data kunnen produceren waar wat mee te stoeien is.
In bijgaande database start er dus een formulier op dat eerst een weeknummer vraagt. Vervolgens krijg je totalen te zien voor een aantal entiteiten (gas, water, electra) uitgesplitst op jaar en dat weeknummer,
plus de gegevens van de laatst ingevoerde week. Ik heb vast voorwerk gedaan voor 2013, dus je kunt daar wel even mee vooruit hoop ik. Nu maar hopen dat dit ongeveer is wat TS in gedachte had.... Ben na 17 berichten wel toe aan een afronding en rust
.