Filteren op datums na vandaag m.b.v. VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ibok

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Berichten
35
Hallo,

Ik ben al een tijd bezig om via VBA automatisch te filteren op datums na vandaag. Wanneer ik de handeling uitvoer en tegelijk opneem met de macrorecorder, dan gaat het goed. Als ik vervolgens de macro zelf uitvoer, dan filtert hij wel maar laat hij de datums na vandaag niet zien. Wat doe ik verkeerd?

opgenomen code:
Code:
    ActiveSheet.Range("$A$9:$J$54009").AutoFilter Field:=6, Criteria1:= _
        ">17-8-2011", Operator:=xlAnd

aangepaste code m.b.v. "Date"
Code:
    ActiveSheet.Range("$A$9:$J$54009").AutoFilter Field:=6, Criteria1:= _
        ">" & Date, Operator:=xlAnd

Bij deze laatste code laat hij in het "mouseover textboxje" van de filter wel zien dat de filter is ingesteld op: na 17-8-2011, maar hij filterd dus alles weg....

Alvast bedankt
 
Als je de twee regels met elkaar vergelijkt:
ActiveSheet.Range("$A$9:$J$54009").AutoFilter Field:=6, Criteria1:= ">17-8-2011", Operator:=xlAnd
ActiveSheet.Range("$A$9:$J$54009").AutoFilter Field:=6, Criteria1:= ">" & Date, Operator:=xlAnd

zie je (hopelijk) dat het met de macro gemaakte filter de volledige datum tussen dubbele quootjes heeft staan. En jouw aanpasssing niet...

ActiveSheet.Range("$A$9:$J$54009").AutoFilter Field:=6, Criteria1:= " & Chr(34) & ">" & Date & Chr(34) , Operator:=xlAnd
 
Of:
Code:
">" & CLng(Date)
 
Bedankt voor de snelle reacties!

De eerste oplossing doet het bij mij niet... Hij filtert ook hier alles weg...
De tweede oplossing doet het wel! De datumnotatie is wel anders, maar dat maakt mij niet uit!

Super bedankt!
 
Het kan ook nog wel zo.
Ik denk dat 'Date' een ander datumnotatie heeft.
Code:
Criteria1:= ">" & Format(Date, "mm-dd-yy"), Operator:=xlAnd

Hier staan eerst de maand, dan de dag en het jaar.
Zet de format eens op "dd-mm-yy", en het filtert weer alles weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan