Formaat formulier aanpassen aan breedbeeldscherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

a1mat

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
208
Hallo Lezers,
Mijn vraag is het volgende: Ik werk met Windows 7 en Access 2007 en ik heb een nieuwe breedbeeld monitor gekocht.
Ik heb een programma met een formulier wat mooi paste op mijn oude beeldbuis monitor. Nu heb ik een nieuwe breedbeeld monitor met het gevolg dat ik rechts van het formulier een kwart open ruimte heb.Wel is de achtergrond van het formulier over de hele breedte van het scherm.
Is het mogelijk om op een eenvoudige mannier de besturingselementen van het formulier passend te maken op deze breedbeeld monitor( met b.v.een knop "passend maken") zodat alle tekstvakken en labels mooi verdeeld staan of moet ik in de ontwerpweergave alle tekstvakken en labels verplaatsen en opnieuw stuk voor stuk indelen?
Weet iemand de oplossing?
Bij voorbaat mijn dank
Met groetjes Mathieu
 
in het OnResize event van het form kan je alle controls mee laten groeien/verschuiven, relatief aan de randen van je form.
Sommige controls moeten niet groter worden maar alleen maar verschuiven. Een listbox of een subform moeten bijvoorbeeld altijd meegroeien terwijl je dat bij een button niet wilt.
Het is even puzzelen wat de minimale en maximale waarden mogen zijn maar dit is wel een oplossing lijkt me.

HTH:D
 
Hallo Guus2005,
Mijn dank voor de reactie,maar kun je dit nog wat toelichten, want On Resize event zegt mij niets. Kan ik dat ergens terug vinden en wat moet ik dan doen?
Gaarne nog wat meer informatie.
Het gaat mij dus enkel om het formulier passend te maken op mijn nieuwe breedbeeld scherm.
Groetjes Mathieu
 
want On Resize event zegt mij niets. Kan ik dat ergens terug vinden

De "OnResize" eigenschap kun je vinden bij de eigenschappen van het formulier. Open het eigenschappenvenster van het formulier en ga naar tabblad "Events". Daar vind je de eigenschap "OnResize". In de Nederlandse versie is dit tabblad "Gebeurtenissen"de eigenschap "Bij wijzigen formaat".
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb het zelfde probleem, doch ik heb gebrobeerd om dit aan te passen maar het werkt niet. Ik zou het ook apprecieren mocht iemand ons op het goede spoor kunnen zetten.
Thx Rik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is een vraag van een jaar oud... Maak een eigen vraag aan, en specificeer je eigen omstandigheden, en wat precies het probleem is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan