• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule buiten tijdswaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

AshSOD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2023
Berichten
4
Beste leden,

Ik kom er niet uit... :)
Ik ben op zoek naar een formule waarmee ik kan rapporteren hoeveel tijd(dagen) de doorlooptijd is verstreken, simpelweg een SLA.

Voorbeeld: ik heb een target start 01-01-2023 en een target finish 02-01-2023, vandaag is het 03-01-2023, betekent 1 dag over de target finish.

Kan iemand mij hiermee helpen, bijgevoegd een excelbestand als voorbeeld.

Dank jullie alvast voor de support!

Groet,
Ash
 

Bijlagen

  • OverDue.xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 11
Hoe weet je dan dat de target finish niet gehaald is? Anders zou op een gegeven moment elke werkorder in je voorbeeld over due zijn.

Maar om exact antwoord te geven op je vraag, voldoet dit?
Code:
=ALS(1*B2<VANDAAG();DATUMVERSCHIL(B2;VANDAAG();"d");"")
 
Laatst bewerkt:
@AlexCEL

Misschien een stomme vraag maar is het niet zo dat de formule van jou niet een dagje te veel rekent?
In je bijlage staat bij de datum ook een tijd vermeld dus is de dag van vandaag eigenlijk nog niet voorbij.
Zie bijlage
Tevens in de bijlage ook een oplossing met power query maar er zit 1 dag verschil in dus ik weet niet of mijn redenatie correct is.
 

Bijlagen

  • OverDue.xlsx
    26,4 KB · Weergaven: 6
Dan tel je een dag erbij op, of trek je een dag af. Ik heb de voorzet gegeven, TS mag het afmaken ;)
 
Yep, je hebt volkomen gelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan