• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theunie1965

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2018
Berichten
197
Hallo

Ik zou graag als ik in Kolom L cel 2 een getal in vul dat dan automatisch in Kolom M cel 2 de datum komt van het moment dat je in kolom L een getal zet.

ben aan het google maar weet niet hoe ik het moet omschrijven


Gr Theunie
 
In Cel M2 de volgende formule:

=Als(L2<>"";NU();"")

Niet vergeten de cel eigenschappen van M2 op Datum te zetten...
Iedere keer als je L2 aanpast, verandert ook de datum, als die op een andere dag valt.
 
Theunie,

Je moet momenteel toch wel weten hoe je een bijlage toevoegt.
Beide, welke je gepost hebt, zijn niet te openen
 
Jij misschien wel maar wij niet.
Het is je al eens medegedeeld, geen "Foto's". Daar kunnen we niks mee.
Ga gewoon verder met je vorige topics want daar heeft deze vraag van jou ook betrekking op.
 
Hoi Hoi

Dan stuur ik het bestand even door

Gr Theunie
 

Bijlagen

  • De_Hobby_kweker.xlsm
    50,5 KB · Weergaven: 11
Sorry

Nu snap ik het echt niet meer ik heb overal de zelfde formules gebruikt alleen Kolom nr en Rij nr steeds aangepast.
Bij rij 2 geeft hij de aantallen steeds door naar de volgende kolom in rij 3 weer niet rij 6 wel wel grrrrrrrr

Het is echt voor mij van belang dat het goed werkt omdat ik geen incest wil en of dat dieren te vroeg of te laat weg gaan.
Ik moet er echt 300% op kunnen vertrouwen.

Ik heb al gelukkig veel hulp en tips van jullie mogen ontvangen en vandaag veel op google op gezocht en uit geprobeerd sommige dingen lukte andere niet voor dat gene wat in VBA schijnbaar gedaan moet worden
zoals kolom L zet ik het aantal neer en wilde dan graag in kolom M automatisch de datum datum van invoer hebben staan.

Dit is nog maar klein ik hoop om te groeien daarom moet het echt goed werken.

wederom iedereen van harte bedankt voor de hulp steun en het geduld .


Gr Theunie
 

Bijlagen

  • De_Hobby_kweker.xlsm
    52,9 KB · Weergaven: 11
Hallo Theunie,
Ik zie dat er nog weinig reactie is op je vraag omdat één en ander nogal onduidelijk is.
Ik heb je overzicht naar tabellen geconverteerd, ik vond de opzet erg onduidelijk maar misschien is dit ook niet wat je wilt.
Dan heb ik het in ieder geval geprobeerd!


Groetjes Johan
 

Bijlagen

  • De_Hobby_kweker.xlsm
    62,7 KB · Weergaven: 8
Hoi Bedankt

Mijn vraag is ik in kolom L cel 2 een getal in typ dat dan in Kolom M cel 2 van zelf de datum er in komt te staan zodat ik kolom M kan verbergen omdat de datum dan ook in kolom N staat

Vraag twee deze formule =ALS(J2>0;J2&TEKEN(10);"")&ALS(L2=0;"";ALS(K2>0;L1&TEKEN(10);"")&L2&" Pinky's")&TEKEN(10)&"Geboren op"&TEKEN(10)&TEKST(M2;"dd-mm-jjjj")&TEKEN(10)&"Pinky t/m"&TEKEN(10)&TEKST(M2+5;"dd-mm-jjjj")&TEKEN(10)&K2&"".
staat in kolom N Cel 2 nu is mijn vraag is het mogelijk doormiddel van een formule toe te voegen zodat de datum tekst in het rood is in kolom N cel 2
 

Bijlagen

  • De_Hobby_kweker.xlsm
    51,7 KB · Weergaven: 6
Theunie
Mijn vraag is ik in kolom L cel 2 een getal in typ dat dan in Kolom M cel 2 van zelf de datum er in komt te staan zodat ik kolom M kan verbergen omdat de datum dan ook in kolom N staat
Dat zal dan nu waarschijnlijk kolom M cel 2 Kolom N cel 2 worden in de tabel maar dan krijg je in de andere cellen een foutmelding en wordt de hele kolom aangepast dus dat misschien met vba.

Volgende vraag wordt Kolom O dat is volgens mij met een formule niet op te lossen maar misschien zijn er geleerden die het wel kunnen eventueel met vba.

groetjes
Johan
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan