• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule die tabbladen meerekent

Status
Niet open voor verdere reacties.

elisja

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2009
Berichten
5
hallo allemaal,

Ik ben bezig met het opzetten van een urenlijst.. ik zoek een formule die het aantal uur per project weergeeft op het overzichtstab.
Maar wel per fase die je uit het keuzemenu kan kiezen.

Dus als ik bijv. in week 2, 8 uur aan ''Project X'' heb gewerkt in de fase SO en in week 10 6 uur en in dezelfde fase.. dan is de bedoeling dat hij in het overzichttab. het aantal uur per project per fase automatisch weergeeft.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Het bestandje heb ik toegevoegd
 

Bijlagen

  • TEST0.xls
    47 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Beste elisja welkom op het forum , ik zie een leeg voorbeeldje , ik kan daar nu wel wat invullen enz. maar ik kanje ook een voorbeeldje geven waar 2 vergelijkbare oplossingen staan .
 

Bijlagen

  • somproduct form.xls
    34,5 KB · Weergaven: 24
elisja , ik ben zo vrij geweest in je opmaak wat in te vullen , alsook de formule somproduct toe te passen , ook heb ik de lege cellen opgevangen zodat er geen 0 komt te staan .

bekijk het , test het , en graag horen we wat je der van denkt ;)
 

Bijlagen

  • TEST0(1).xls
    54,5 KB · Weergaven: 26
Best Trucker10,

bedankt voor je snelle reactie, maar wat als ik fase's gebruik.?

alvast bedankt,
 
Best Trucker10,

bedankt voor je snelle reactie, maar wat als ik fase's gebruik.?

alvast bedankt,

Dan zal ik een voorbeeldje vragen :), moet ik niet gissen wat waar moet staan of hoe jij het voor ogen hebt ;)
 
Hierbij dus het voorbeeldje..

De bedoeling is.. dat hij per project per fase laat zien hoeveel uur je aan een project bezig ben gweest in het totaaloverzicht..

bedankt alvast,
 

Bijlagen

  • Test2.xls
    59 KB · Weergaven: 35
Elisja , ik wil je graag verder helpen als jij me nu ook eens helpt met in je bestandje een voorbeeldje te zetten wat waar moet staan en hoe je het manueel uitrekend ( samentelt ) met een leeg voorbeeldje zijn we niks , blijkbaar ook de andere helpers niet aangezien er geen reactie is gekomen .
 
ik heb het bestandje nu een beetje ingevult.. en er bijgezet wat ongv. de bedoeling is..

Bedankt voor de tip,
 

Bijlagen

  • Test2.xls
    59,5 KB · Weergaven: 30
Met een wat andere opzet (handigere opzet) wordt het allemaal veel makkelijker.
Kijk maar eens naar de bijlage. Ik heb 1 werkblad waar je alle invoer in doet (database).
Vervolgens kan je hier heel makkelijk mee werken. Je kunt makkelijk werken met filters, formules, draaigrafieken en zoals in het voorbeeld met een draaitabel.

Ik denk dat deze opzet veel makkelijker is.
 

Bijlagen

  • Test babo.xls
    39 KB · Weergaven: 27
Als je uitlegt wat je niet snapt zou iemand je misschien kunnen helpen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan