• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule in excel voor samenvoegen info uit twee tabbladen

Hans Appelmans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2024
Berichten
1
Hallo,
Ik ben niet zo thuis in de formulemogelijkheden in excel maar weet dat daar veel mee kan. Voor een kenner is mijn vraag wellicht een eenvoudig kunstje.
Ik heb een grote namenlijst met een aantal kolommen daarachter met informatie mbt die namen.
In een ander tabblad is een kortere namenlijst met daarachter enkele kolommen met andere informatie.
Wat is de formule om de namen uit de 2 tabbladen met elkaar te vergelijken en als die overeenkomen de informatie uit de kolommen van de korte namenlijst als extra kolommen toe te voegen aan het tabblad met de uitgebreide namenlijst.
Zo komen er gevulde cellen in de toegevoegde kolommen als de namen overeenkomen en blijven deze leeg voor de namen die in de korte namenlijst niet voor komen.
Groet Hans
 
Hoi Hans,

Welkom bij Helpmij.
Je vraag kan beter worden beantwoord als je een voorbeeld documentje plaatst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan