• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule kopiëren verborgen & beveiligde cellen in een beveiligd werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Jan-Karel,

de un-/protect blijkt bij mij in ieder geval geen oplossing te zijn voor het probleem dat hij vastloopt op de ".Undo"
Werkt dat bij jouw wel?
 
Beste Jan-Karel,

Ik ben weer even terug bij af. Bijgaand bestand werkt voor 90%:
1. Als je op een cel in kolom A staat (bv A3) dan kun je dmv dubbelklikken in cel A1 een regel toevoegen voor regel 3.
2. Als je in de laatste cel van kolom C (oftewel kolom 3) klikt wordt automatisch onder een regel toegevoegd.
Deze 2 opties werken perfect en zouden zo moeten blijven.

Ik heb even de change-code van VenA d.d. 04-07-2017 in bijgevoegd bestand geblokkeerd daar deze vastloopt. Ook jouw gecombineerde code krijg ik niet werkend. Ik weet het niet meer.:confused:
Deze codes zouden het wissen van verborgen formules (in een bereik) tegen moeten gaan.
 

Bijlagen

  • foutmelding1.xlsm
    27,5 KB · Weergaven: 31
Een Boolean toegevoegd welke de waarde True krijgt in de aanroep van Workbook_SheetBeforeDoubleClick
Deze triggert namelijk ook jouw Worksheet_Change en dan is er niets te Undo-en

zie bestandje
 

Bijlagen

  • foutmelding1.xlsm
    33,3 KB · Weergaven: 73
Eric, perfect!!:thumb:

Zit ik nog met een vraagje die ik in deze case ook al eens gesteld heb maar waar ik nog geen oplossing voor heb.
In de cellen van kolom D zit een verborgen formule. Het is de bedoeling dat het werkblad beveiligd wordt met een wachtwoord. Ik zoek nog een oplossing voor het volgende:
- de (verborgen) formule in cellen van kolom D mogen door de gebruiker indien gewenst overschreven worden
- indien de verborgen formule echter per ongeluk gedelete of overschreven wordt moet het voor een normale gebruiker mogelijk zijn om deze verborgen formule weer in de cel te krijgen.

Dit laatste krijg ik niet voor elkaar.

Stel je overschrijft de verborgen formule in cel D3. Je realiseert je later dat dit niet de bedoeling was. Hoe kan ik de verborgen formule van bv cel D2 kopiëren naar cel D3?
 
tsja...
Jouw werkboek weet niet wanneer iets goed of per ongeluk overschreven is.
Bij verborgen formules in cellen die wel wijzigbaar zijn, zul je al heel snel de formule overschrijven.

Ik zou de cellen met formules toch "locken" en met een tweede kolom werken.
met bijv. deze formule in D2:
Code:
=ALS([@Kolom5]="";ALS(A2="";"";VERT.ZOEKEN(A2;Blad2!$B$2:$E$1119;3;0));[@Kolom5])
Dan kan de gebruiker wel de formule 'overrulen' maar niet wijzigen.
 
Heren, ik ben nog tegen een ander probleem aangelopen. In het laatst bijgevoegde testbestand (bericht 11 juli j.l.) wordt automatisch een rij onderaan toegevoegd als men in kolom 3 de laatste cel aanklikt. Wat hierbij niet goed gaat is dat men het filter niet meer kan gebruiken. Hoe krijg ik dit aangepast in de code?
 
Dan moet je er voor zorgen dat het filteren toegestaan is.
Code:
Protect , , , , , , , , , , , , , , -1

Me is niet nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan