• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule met samenvoeg tekst in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

beekca

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2019
Berichten
12
Hallo allemaal

Ik heb op deze site en op het www gezocht naar een oplossing voor mijn probleem maar niets kunnen vinden.
Ik loop tegen het volgende probleem aan.
Ik heb onderstaande fomules, de formules met een 1) ervoor zijn de oude verwijzingen en de formules met 2) ervoor is wat het moet worden, nu is het zo dat in het bestand wel 50 bijna de zelfde formules staan en omdat ik een gedeelte van de fomule moet wijzigen wil ik dit met een samenvoeg functie proberen maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Elk jaar komt het bestand in een nieuwe map te staan met een nieuwe naam.
Wat zou ik graag willen:
in cel A50(bijv) de tekst die ik vervangen wil hebben in de formule tekst.samenvoegen in de formules. Het vet 1) gedrukte moet vervangen worden door het scheef 2) gedrukte. Ik kan het samenvoegen maar door volgens mij de 'en [] krijg ik dit niet werkend.Hopelijk heeft iemend een oplossing voor mij.


1)=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B4:'G:\Groups\Informatie voor productie\Trendanalyse FTR-Faalkosten\[Nieuwe QC totaal overzicht 2019.xlsx]Keuzelijst'!$A$2:$G$206;7;ONWAAR);"")
2)=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B4:'G:\Groups\Kwaliteit_QC\2020\[Nieuwe QC totaal overzicht 2020.xlsx]Keuzelijst'!$A$2:$E$206;5;ONWAAR);"")

1)='G:\Groups\Informatie voor productie\Trendanalyse FTR-Faalkosten\[Nieuwe QC totaal overzicht 2019.xlsx]Proteine'!$H24
2)='G:\Groups\Kwaliteit_QC\2020\[Nieuwe QC totaal overzicht 2020.xlsx]Proteine'!$H24

Alvast bedankt
 
Als je het bestand in een andere map stopt gaan de formules gewoon mee volgens mij.
Behalve de range natuurlijk.

Je kan eens kijken door zoeken en vervangen met Ctrl+H.
 
Hoi HSV
WAt er gebeurd is namelijk dat ik alleen leesrechten heb in die map en dat iemand anders dat bestand de naam en locatie wijzigd zodat ik mijn bestand moet aanpassen en dat wil ik eigenlijk vereenvoudigen met een samenvoeg code. Wat jij aangeeft is bij mij bekent maar niet wat bij mij gaat werken.
Mocht je een andere oplossing hebben dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt
 
Met een samenvoeging wordt het dan zoiets.

Code:
=als.fout(Als.fout('G:\Groups\Informatie voor productie\Trendanalyse FTR-Faalkosten\[Nieuwe QC totaal overzicht 2019.xlsx]Proteine'!$H24;'G:\Groups\Kwaliteit_QC\2020\[Nieuwe QC totaal overzicht 2020.xlsx]Proteine'!$H24);"")
 
Hallo HSV
Sorry maar dit is niet wat ik zoek.
Wat ik zoek is ik zet in cel a1 het pad met naam van het bestand(schuin geschreven) dat zet ik middels een samenvoeg code in de formule zodat ik dit jaarlijks alleen in cel A1 hoef te wijzigen en dat het dan in alle formules in 1 keer goed staat.

Alvast bedankt
 
In A1: ="[Nieuwe QC totaal overzicht 2019.xlsx]"

Code:
=indirect(A1&"[COLOR=#3E3E3E]Proteine!$H24")
[/COLOR]
Het bestand moet dan open staan omdat het geen harde verwijzing meer is.
 
Hallo HSV
Ik heb De formule geprobeerd met beide bestanden geopend maar ik krijg de volgende foutmelding #verw.
 
Nog even een apostrof plaatsen.
Code:
[COLOR=#333333]="[SIZE=5][/SIZE][/COLOR][SIZE=5][COLOR=#ff0000]'[/COLOR][/SIZE][B][Nieuwe QC totaal overzicht 2019.xlsx]"[/B]


Code:
=indirect(A1&"Proteine[SIZE=5][COLOR=#ff0000]'[/COLOR][/SIZE]!$H24")
 
Hallo HSV

Sorry voor het wachten maar de formule werkt met jouw oplossing. Hiervoor mijn dank dit schilt mij elke keer weer een hoop werk.

Bedankt voor je input.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan