• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule met ' zoek' en 'of' erin

Status
Niet open voor verdere reacties.

emsz87

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Berichten
31
Beste allen,

Ik heb een spreadsheet waarin ik een formule heb. Ik wil aangeven als er in kolom B staat 'boek', 'tijdschrift' of 'schrift' dan moet er in kolom c staan 'boekhandel' en als er wat anders staat in kolom B dan moet hij de datum van kolom A overnemen in kolom C. Ik heb al een begin gemaakt maar mijn formule klopt niet helemaal.

Bekijk bijlage formule.xls

Alvast bedankt.
 
voor C2:
Code:
=ALS(OF(B2="boek";B2="Tijdschrift";B2="schrift");"Boekhandel";TEKST(A2;"dd-mm-jjjj"))

of (hoofdletterongevoelig):
Code:
=ALS(OF(HOOFDLETTERS(B2)="BOEK";HOOFDLETTERS(RECHTS(B2;7))="SCHRIFT");"Boekhandel";TEKST(A2;"dd-mm-jjjj"))
 
Laatst bewerkt:
Ik was vergeten erbij te zeggen dat het woord 'boek', 'tijdschrift' of 'schrift' in kolom B moet voorkomen dus er mag ook staan 'boek 1' of 'tijdschrift van het jaar'. Als het woord maar in de tekst staat dan moet hij dat meenemen in de formule.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik was vergeten erbij te zeggen dat het woord 'boek', 'tijdschrift' of 'schrift' in kolom B moet voorkomen dus er mag ook staan 'boek 1' of 'tijdschrift van het jaar'. Als het woord maar in de tekst staat dan moet hij dat meenemen in de formule. Dus er moet denk ik toch een 'vind' functie in de formule zitten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan