• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule optellen totalen die bij een specifiek nummer horen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpgmaas

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Berichten
30
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben al heel ver gekomen dankzij dit forum en hulp van een aantal van jullie, nu wil ik graag dat hij automatisch de totalen uit de betreffende werkbladen haalt, als ik het cga nummer van die cliënt invoer. Dit is mij wel gelukt met de verenigingen maar nu moet ik voor de inloop alles handmatig invoeren, het zou mij een hoop werk schelen als dit ook automatisch bijgewerkt wordt ik ben daar ook maar vrijwilliger. En deze kennis heb zeker niet met formules, ik ben het al aardig aan het leren maar nog lang niet zo ver, daarom doe ik een beroep en vraag hulp aan de echte wiskids.:shocked:

Het liefst zou ik met 1 druk op de knop alle totalen er uit krijgen per cliënt maar zover ben ik nog niet maar ik doe mijn best.:D

Verder heb ik ook een klein foutje bij het toevoegen van een nieuw lid zie tab verenigingen, hij wordt er wel netjes bijgezet maar voegt hem niet toe als ik deze ook lid maak van een vereniging. Zie voorbeeld cga 29.
Bekijk bijlage voorbeeld.zip
Groet Jean-Paul
 
De bereiken zijn te beperkt om de gegevens van Klant(deelnemer) 29 te lezen.
oa in deze formule:
Code:
=ALS($A$6="";"";VERT.ZOEKEN($A$6;Verenigingen!$A$3:$BG$6;VERGELIJKEN('client op cga'!$H7;Verenigingen!$E$1:$BG$1;0)+4;0))
Deze kijkt maar tot rij 6 , en nummer 29 staat op rij 7

En dat is zo voor meerdere formules in uw bestand, Je zou ze dynamisch moeten maken.

Succes, Cobbe
 
En dit is de formule voor het ophalen van de consumptieprijzen.
Code:
=ALS(I7="";"";VERT.ZOEKEN($A$6;Amerikleg!$A$4:$N$21;14;0))

Succes, Cobbe
 
Ik kom er even niet uit krijg bij de onderliggende vakken de meldingen #n/b ook al pas ik de tabs aan, maar je hebt me een hoop op weg geholpen
 
Je moet de moed niet zo rap ogeven,
Ik heb de formules zover als mogelijk aangepast in uw bestand.
Het enige wat ik heb gedaan is het tabblad 'Borrel (2)' gewijzigd in 'Borrel' dat werkt iets makkelijker.
Zie maar eens of dit voldoet.

Suc6, Cobbe
 

Bijlagen

  • JPGMAAS.rar
    48,1 KB · Weergaven: 18
Je moet de moed niet zo rap ogeven,
Ik heb de formules zover als mogelijk aangepast in uw bestand.
Het enige wat ik heb gedaan is het tabblad 'Borrel (2)' gewijzigd in 'Borrel' dat werkt iets makkelijker.
Zie maar eens of dit voldoet.

Suc6, Cobbe

Bedankt Cobbe ik ben er uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan