• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule punten

Status
Niet open voor verdere reacties.

belcitas

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Berichten
110
Wie kan mij helpen met mijn onderstaand probleem
Er wordt gespeeld per ronde met 2 teams
De puntenverdeling per ronde moet zijn voor de winnaar 2 punten en voor nr twee 2 1 punt
Dus per ronde kunnen maximaal 3 punten worden ingevoerd
Er moet per ronde 3 punten totaal zijn niet meer en niet minder
Nr 1 mag ook geen 3 punten krijgen en de ander niets het moet verdeeld zijn tussen 2 deelnemers
Wie heeft hiervoor een formule
Zie bijgaand voorbeeld
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    14,1 KB · Weergaven: 37
Formule? Waar zet je de resultaten van de wedstrijden neer dan? Ik kan nu nergens naar verwijzen, want er zijn geen resultaten. Dan kan ik ook moeilijk een score toekennen.

Ook is het speelschema niet duidelijk. Speelt iemand uit team 1 tegen iemand anders van team 2? Vreemd om een teamscore bij te houden van wedstrijden van individuelen.
 
belcitas, vul eens wat waarden in en laat dan eens zien wat er uit moet komen (eventueel zonder formules)
 
Mag voorwaardelijke opmaak ook ter alarmering?

Ik heb de volgende regel gebruikt voor bereik C4:N8 (team 1)
Code:
=OF(EN(C4<>"";C4<>1;C4<>2);OF(AANTAL.ALS(C$4:C$8;1)>1;AANTAL.ALS(C$4:C$8;2)>1))
Deze maakt een cel of kolom rood als er een andere waarde dan 1 of 2 wordt ingevoerd, of meerdere keren 1 of 2 wordt ingevuld.

Zie ook bijlage.
 

Bijlagen

  • voorbeeld (AC).xlsx
    14,6 KB · Weergaven: 31
reactie op voorbeeld

Dank U voor uw reactie
maar in welke cel is uw formule te vinden!!!!!!!!
 
De rest van de reacties blijkbaar gemist? Een vraag beëindig je met een vraagteken en niet met tig uitroeptekens.
 
De formule vindt je via de knop "voorwaardelijke opmaak".

De formule is de voorwaarde waarvoor Excel bepaalde opmaak gaat toepassen voor een ingesteld bereik (in dit geval rood maken).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan