• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule rang met meerdere voorwaarden in excel 2007

ibenpeeters

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2024
Berichten
13
Beste ik ben bezig met een wedstrijd programma te maken excel 2007
nu zou ik de rang willen bepalen op basis van de punten (bereik H2:H7 ) bij een gelijke stand bij de punten moet er verder afgegaan worden op het doelpunten saldo (bereik E2:E7) en heb ik volgende formule:

=RIJEN($H$2:$H$7)-SOMPRODUCT(--(H2-E2/10000>$H$2:$H$7-$E$2:$E$7/10000))

nu heb ik het probleem wanneer de het doelpunten saldo negatief is dat hij de rang omdraaid
vb
punten_dps_rang
8_3_1
3_-1_3
3_-2_2

ipv

punten_dps_rang
8_3_1
3_-1_2
3_-2_3
 

Bijlagen

  • vb.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Doe er eens een fatsoenlijk bestandje bij met data. De meeste mensen hebben héé weinig zin om eerst zelf data in te kloppen.
 
Waarom heeft iemand met een slechter doelpuntensaldo een betere rang?
 

Bijlagen

  • sorteren op 2 kolom.xlsm
    31,7 KB · Weergaven: 6
Voor een eindstand met gelijke punten wordt er meestal gekeken naar
1: Onderling resultaat
2: Onderling doelsaldo
3: Doelsaldo in volledige competitie
4: Aantal overwinningen
en als het dan nog gelijk staat, teld de Fairplay mee.
Voor de Fairplay wordt bekeken hoeveel Gele en Rode kaarten de ploeg heeft gehad tijdens de volledige competitie.
In bijlage de Excelsheet voor Euro 24
 

Bijlagen

  • speelschema-ek-2024-excel-invulschema_leeg.xlsx
    125,5 KB · Weergaven: 9
@emields
Dat is het nu net , de formule die ik heb gaat alles goed zolang de waarden positief zijn. Vanaf het doelpunten saldo ergens negatief is , wordt er geen rekening gehouden ermee neemt het zogezegd de absolute waarde zonder dat dit in de formule staat
 
Hier een bestandje zonder VBA
2 tabbladen een voor 1 tm 9 teams en 1 voor meer dan 9 teams.
Evt bij enkele rang formules de laatste parameter aanpassen als de volgorde omgekeerd moet zijn.
 

Bijlagen

  • speelschema_2.xlsx
    19,5 KB · Weergaven: 4
Terug
Bovenaan Onderaan