• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule SOM niet goed berekend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.668
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
A1 = 500 B1 = 100 C1 =SOM(A1:B1) Uitkomst moet 600 zijn echter hij blijft de uitkomst 100 geven.
Ik heb de rij > Celeigenschappen gegeven > Getal > geen decimalen en -rood voor negatief. Ik kan de oorzaak niet vinden. I.v.m. veel persoonlijke gegevens kan ik geen document plaatsen.

Als ik dat gedeelte in een ander werkblad plak lukt het wel.
 
zet in D1 eens:
Code:
=A1*1 + B1

wat is dan de uitkomst?
 
Dan is het specifiek voor dat werkblad.
En dan kunnen wij er niets van zeggen als je dat specifieke werkblad (zonder gevoelige data) hier niet plaatst.
 
Ik gok dat de 500 in A1 niet als getal wordt weergeven, maar als tekst.
 
@SjonR
Met celeigenschappen staat alles op > Getal etc. zoals ik reed aangaf.

Het document bevat wel verticaal meerdere wisselende gevens met ook teksten en bestaande kolommen met "kolomeigenschappen" worden dan onderbroken. In dit geval is A1 dan laten we zeggen een % kolom maar volgens mij als je de celeigenschappen wijzigt dan moet dit toch onderbroken worden.

@snb
'Specifiek werkblad' dan wil ik wel weten hoe ik dat kan zien en heb ik dat dan zo zelf gemaakt? Gevoelige data zijn de belastinggegevens van de aangifte en ik kan ze wel verwijderen maar dan moet ik het hele document aanpassen.

@Haije
Die formule geeft de goede uitkomst. In mijn geval =D123*1 + E123. Nu nog even in het origineel proberen.

Tot zo ver allen bedankt.
 
Senso,

dan kan het niet anders dan in D123 staat een tekst die alleen uit cijfers bestaat. Het wijzigen van de opmaak heeft daar geen invloed op.

Mijn advies: zet in een lege cel een 1 en druk Ctrl+C

selecteer alle rijen/kolommen waar getallen in zouden moeten staan en kies Plakken Speciaal > vermenigvuldigen.
 
Senso;5895621Gevoelige data zijn de belastinggegevens van de aangifte en ik kan ze wel verwijderen maar dan moet ik het hele document aanpassen.[/QUOTE zei:
Vind je niet erg als je echt geholpen wil worden.
 
Is celeigenschappen dan wat anders dan opmaak? Ik heb gedaan wat jij schrijft en dan verdwijnen de getallen, het lettertype wijzigt ook. Dus die moet je opnieuw invoeren. In cel D123 staat een getal, kan het ook zijn dat een aangrenzende cel, namelijk C123 de oorzaak is? Want dat is oorspronkelijk tekst (een jaartal 2016). In ieder geval bedankt, want ik ga er niet verder mee. Het zijn maar 8 rijen die ik aanpas zoals jij eerder schreef. Ik bewaar jouw laatste gegevens en als ik er dan vaker mee in aanraking kom kan ik dat toepassen. Het werkt wel zoals jij schrijft.
 
@snb
Ik ben Bill Gates!
 
kan het ook zijn dat een aangrenzende cel, namelijk C123 de oorzaak is?

Dat hangt er van af wat daar in staat.
Trouwens, staat er in D123 een formule? Zo ja, welke?
 
C123 is celeigenschappen tekst en bevat 2016 (jaartal) en geen formule. D en E zijn getal, 0 decimalen en met scheidingsteken.
Ik doe het nu zoals jij hebt aangegeven met =D123*1+E123 en dat werkt. Het heeft geen zin om een voorbeelddocument te maken want dan voldoet de normale formule. Bedankt Haije, als ik het vaker tegenkom zal ik jouw twee methode toepassen en eventueel met een nieuwe vraag komen.
 
D en E zijn getal, 0 decimalen en met scheidingsteken. ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan