• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tweety1

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Berichten
637
Ik heb de volgende formule gebruikt. Nou zou ik graag de uitkomst andersom willen zien

Zoals het nu is
Test2 tv2

Zoals het moet worden
tv2 Test2

Code:
=ALS.FOUT(B1 & ALS(ISLEEG(VERT.ZOEKEN(A1;Tabel1;2;0));"";" "&VERT.ZOEKEN(A1;Tabel1;2;0));"")


voorbeeld:

Bekijk bijlage Voorbeeld01.xlsx
 
Je hoeft toch enkel die B1 te verplaatsen naar achteraan je formule:
Code:
=ALS.FOUT(ALS(ISLEEG(VERT.ZOEKEN(A1;tabel1;2;0));"";VERT.ZOEKEN(A1;tabel1;2;0))&" " &B1;"")
 
ok
Maar als ik de formule doortrek dan komt er een spatie aan het begin te staan als de uitkomst via vertikaal zoeken leeg is hoe kan ik die dan weg krijgen
 
Misschien het haakje verplaatsen
=ALS.FOUT(ALS(ISLEEG(VERT.ZOEKEN(A1;tabel1;2;0));"";VERT.ZOEKEN(A1;tabel1;2;0))&" " &B1;"")
=ALS.FOUT(ALS(ISLEEG(VERT.ZOEKEN(A1;tabel1;2;0));"";VERT.ZOEKEN(A1;tabel1;2;0)&" " &B1);"")
 
Als ik dat doe dan is de hele cel leeg dat is niet de bedoeling
is de uitkomst bij verticaal zoeken leeg dan alleen tekst uit kolom B zonder spatie ervoor
Is de tekst wel gevonden dan de waarde allebeide waarde met een spatie ertussen
 
Misschien zo?
PHP:
=ALS.FOUT(ALS(ISLEEG(VERT.ZOEKEN(A1;Tabel1;2;0));B1;VERT.ZOEKEN(A1;Tabel1;2;0)&" "&B1);"")
 
Iets anders.
Code:
=ALS.FOUT(SPATIES.WISSEN(VERT.ZOEKEN(A1;Tabel1;2;0)&" "&B1);"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan