• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost formule voor berekening km-vergoeding ( met fiets en auto)

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

johnvd

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2024
Berichten
14
Hoi allemaal,
ik probeer een formule in kolom Y, waarbij ik de km-vergoeding uitreken zowel voor de fiets als de auto
Zoals jullie zien is de fiets/autovergoeding 0,27 eurocenten, de afstand naar het werk is zowel voor de fiets als de auto het zelfde. Het is als ik met de fiets ga, zowel de heenweg als terugweg betaald wordt, met de auto enkel heenrit. De formule die probeer werkt niet zoals ik het graag had? ik zou ergens moeten kunnen aangeven op welke dag ik welk verkeersmiddel gebruik. Ook word de formule niet juist berekend, zoals de waarde van juist en onjuist soms wisselen.
Ik hoop dat ik niet het onmogelijke vraag, en blijf in geduldig wachten op reactie

Met dank aan jullie

John
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    22,9 KB · Weergaven: 11
Je kunt beter zeggen dat de km vergoeding van de auto de helft is van de km vergoeding van de fiets en dan in de regel aangeven het voertuig en het aantal km.
 

Bijlagen

  • test-2.xlsx
    24,3 KB · Weergaven: 4
Wel een rommeltje met al die samengestelde cellen en verschillende lettertypes.
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Reiskosten.xlsx
    24,3 KB · Weergaven: 6
Hoi popipipo,
sorry ik ben maar een leek
fijn dat u mij geholpen hebt met mijn vraag
Maar omdat ik een leek ben, zit ik verergerd dat ik uw formule
=ALS(EN('test-2.xlsx'!Tabel6[@werktijd]>0;'test-2.xlsx'!Tabel6[@voertuig]<>"");HORIZ.ZOEKEN('test-2.xlsx'!Tabel6[@voertuig];$AC$1:$AD$2;2;0)*'test-2.xlsx'!Tabel6[@afstand];0),
niet kan overbrengen op mijn blad.
hoe moet ik dat doen
Dank John
 
Ik heb hem toch in je blad gezet?
Er zijn 2 kolommen (T en U) toegevoegd voor afstand en voor het vervoermiddel.
en een klein tabelletje voor vergoeding van de auto en fiets (AC1:AD2)
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan