• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule welke zelf een combinatie maakt, om de juiste lengte te verkrijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

de Vries 327

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2010
Berichten
44
Hallo,

Ik zoek een formule die voor een kozijn met een bepaalde lengte zelf uitzoekt hoeveel ramen er in kunnen. Ik heb dan een paar verschillende ramen met verschillende lengtes.
De formule moet dan uitzoeken welke combinatie van ramen het dichtst bij de vereiste lengte van het kozijn komt. Zie bijlage voor verduidelijking. Kan iemand mij hier bij helpen?

Bekijk bijlage helpmij.xlsx

Mvg Jorn de Vries
 
Een aanpak gebaseerd op het gebruik van "Solver".
 

Bijlagen

  • SolverScenario(1).xls
    27 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Hallo WHE
Bedankt dat je reageert, maar ik bedoel als je dan bv die 5400 intypt bij lengte kozijn, dat er dan automatisch een combinatie van ramen wordt gemaakt welke het dichtst bij die 5400 in de buurt komt. Hij mag niet groter worden.

Mvg Jorn
 
Dat is net wat de Solver doet (mits de juiste instellingen). Je moet wel zelf Solver openen en op de knop "Solve" klikken.
 
Is het ook nog mogelijk om te zeggen, van bv raam 1000mm mag maar 1 van worden toegepast.

Mvg Jorn
 
Bijlage in post #2 aangepast, 1000 mm mag nu maximum 1 keer voorkomen ( mag dus ook 0 keer voorkomen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan