• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericroodhooft

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2013
Berichten
253
Hey Toffe Helpers,
Kan iemand mij helpen met deze formule?
Heb deze juist ingegeven maar hij doet nietsBekijk bijlage 317947
Thanks, Eric :evil:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel heel summiere omschrijving van wat je wilt en hebt.

Maar ok, pas deze eens aan aan je eigen wensen:
Code:
=KIEZEN(VERGELIJKEN(J10;{0;25;40;50;60;80;1000};1);"0-24";"25-39";"40-49";"50-59";"60-79";"80+")
 
formule

bedoeling is dat er in de cel komt te staan van +25 , +40 dat geeft enkel leeftijdsklasse aan , om te kijken welke post ze kunnen krijgen van onze VZW?
Jou formule doet ook niets Alexcel , toch bedankt om eens te kijken!!
 
Doet niets?
Je bedoelt wellicht dat de formule getoond wordt in plaats van het resultaat. Dat komt omdat de celeigenschappen op Tekst staan. Pas dit aan naar Algemeen en zorg er bovendien voor dat de formule niet voorafgegaan wordt door spaties.
 
Je bent wel erg kort door de bocht en sumier met uitleg.
De formule die Alex gaf werkt prima.
 
Hier ingevuld in een uitgekleed voorbeeld.

Ik zou als ik jou was je voorbeeldbestand heel snel hier WEGHALEN, het staat vol met privacy-gevoelige informatie.
 

Bijlagen

  • Adresboek (AC).xlsm
    25,5 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Formule

Beste helpers, ik heb de formule erin geplakt, en bij mij geeft hij enkel aan 0-24 aan. in andere cellen zegt hij #waarde.
ik weet het ook niet meer hoor!
Eric

Bedoeling is waar een geboortedatum staat hij via de formule de leeftijd weergeeft in de rij J. nu wil ik via een formule de leeftijd laten weergeven in rij L, zoals als hij 73 jaar is er komt te staan +70, als hij 21 is komt er -25. dat was de bedoelijng van mijn formule die in een vorig excel bestand het wel deed,was wel een ouder excel type
thnks, Eric
 
gebruik:
PHP:
=INT((YEAR(TODAY())-YEAR(K4))/10)*10 & " +"
 
Hey Helpers,
Inderdaad !!!!ze werkt perfect, dank jullie voor de hulp!!!!!!!
Groeten Eric
 
Beste ericroodhooft,

Zoals AlexCEL al aangaf heb ik de bijlage met gevoelige informatie weggehaald.

m.v.g
Rick

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan