• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule word doorgevoerd in verschillende cellen zonder dit te bevestigen

johnvd

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2024
Berichten
14
hoi,
als in cel B6 , of B8 een bedrag veranderd, dan zou deze uitkomst moeten staan in cel B15 (tot hiertoe juist) . In cel H5 staat er een verwijzing naar celB15. in cel H7 staat een bedrag van de uitkomst in celI59, en in cel10 staat een bedrag van de uitkomst in celI61. (tot hiertoe nog alles juist)
Maar als ik dan in B6 een bedrag invul of veranderd, word niet alleen de som in cel B15, maar ook in cel H8 veranderd alhoewel in deze cel bij de formule geen opdracht staat dat als er in de cel B6 een verandering is deze in de cel moet doorgevoerd worden.
Het zelfde tussen de cellen B8 en H10

Hoop op reactie
Dank bij voorbaat

John
 

Bijlagen

  • test1.xlsx
    61,8 KB · Weergaven: 6
begin met het verwijderen van alle samengevoegde cellen.
samengevoegde cellen is enkel goed voor een kleurboek te maken niet om te rekenen in excel.
 
nu tevreden emields
 

Bijlagen

  • test1.xlsx
    61,9 KB · Weergaven: 2
Deze is zonder samengevoegde cellen, zonder bijzondere opmaak
 

Bijlagen

  • test1.xlsx
    32,2 KB · Weergaven: 8
dan zal je toch eens goed moeten kijken wat je in die cellen allemaal optelt.
 
in cel B15 de formule =SOM(B5+B6+B7+B8+B9+B11+B13+B14)
in cel H5 verwijzing naar uitkomst B15

in cel I59 de formule =SOM(Huisvesting4[[#Totalen];[1]]+Amusement10[[#Totalen]; [1]]+Verzekering14[[#Totalen];[1]]+Vervoer12[[#Totalen];[1]]+Eten17[[#Totalen];[1]]+Belastingen15[[#Totalen];[1]]+PersoonlijkeVerzorging19[[#Totalen];[1]]+Spaargeld16[[#Totalen];[1]]+Huisdieren18[[#Totalen];[1]])
in cel H7 verwijzing naar uitkomst cel I59
in cel I61 de formule =SOM(Huisdieren18[[#Totalen];[2]]+PersoonlijkeVerzorging19[[#Totalen];[2]]+Spaargeld16[[#Totalen];[2]]+Belastingen15[[#Totalen];[2]]+Eten17[[#Totalen];[2]]+Vervoer12[[#Totalen];[2]]+Verzekering14[[#Totalen];[2]]+Huisvesting4[[#Totalen];[2]]+Amusement10[[#Totalen];[2]])
in cel H10 verwijzing naar uitkomst cel I61
Als ik nu in de cel B6 of B8 een verandering aanbreng, zou deze moeten te zien zijn in de cel B15 en cel H5 en NIET in cellen I59, I61, H7 en H10
 

Bijlagen

  • test1 John).xlsx
    31,8 KB · Weergaven: 7
Als ik vanuit cel B6 diverse keren op de knop Doelcellen aanwijzen klik (Formules tab), dan verschijnen er toch echt pijlen die uitkomen in de cellen die jij noemt en die bij aanpassen van B6 niet zouden mogen veranderen :
1714647398320.png
 
Hoi JK,
ok, ik zie wat jij bedoelt, maar is er een oplossing voordat ik dit niet aan de hand heb
 
Je zal je formules moeten doorakkeren om te kijken waar de fout zit. Je kunt aan deze pijlen zien wat met wat is verbonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan