• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justfabulous

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
100
Hallo, ik wil graag het volgende in excel maken.

Vanaf regel 3 t/m 3000 de kolommen B t/m T automatisch lichtblauw laten kleuren bij het invullen van kolom P. Ook wil ik graag dat bij het invullen van kolom C automatisch in kolom D een x komt te staan en dat wanneer kolom P ingevuld wordt de kolommen D en Q automatisch gewist worden.

Is dit mogelijk? Ik krijg het niet voor elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Voorbeeldje?,

Er zijn maar een paar die zin hebben om alles na te bootsen.
 
Beste Justfabulous ;)

Als je kolom D gaat wissen dan gaat men ook de formule die daar in staat voor een "X" aan te maken ook wissen.

Dus kolom E wordt dan D zonder de formule erin en de gegevens in kolom P worden dan in kolom O geplaatst.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Zoiets?
 

Bijlagen

  • lichtblauw..rar
    10,5 KB · Weergaven: 19
Hoi Harry, bedankt. De kleur werkt! :thumb: Alleen het wissen van de kolommen nog niet. Of kan dit niet?
En is het ook mogelijk om in dezelfde regel dat als kolom P leeg is, maar dan kolom Q ingevuld wordt de kolommen B t/m T lichtbruin worden? Dus bij P invullen wordt het lichtblauw en bij Q invullen lichtbruin.

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Zo dan, heb de formule doorgetrokken.
Wat je misschien niet was opgevallen, dat in D3 alleen een formule stond.
Helaas heb ik geen lichtbruin in m’n kleurenpalet.
 

Bijlagen

  • lichtblauw..rar
    37,6 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Hoi Harry,

Bijna perfect! Alleen zou bij het invullen van kolom P ook Q automatisch leeg gemaakt moeten worden, net zoals kolom D. Dus bij invullen van kolom P worden de kolommen D en Q leeg gemaakt. Als dit aangepast kan worden is het perfect!

Groeten
 
Ik dacht dat je dit zelf kon doen, en ik weet niet wat er normaal in staat, dus heb deze achterwege gelaten.

Staat er in kolom ook een 'X' ?
 
In Q3:
Code:
=ALS(P3="";"X";"")
En doorvoeren met de vulgreep naar Q3000.
 
Kopiëer de formule vanaf mijn bericht, en plak het in cel Q3.

Ps. De cellen worden wel allemaal oranje indien kolom P leeg is.
 
Laat dan even je bestandje zien met hoe ver je bent.
 
Ik denk dat ik het niet goed uitleg. Kolom C wordt ingevuld, dus datum in kolom C en automatisch een 'X' in kolom D. Een paar dagen later wordt er in kolom Q een 'X' geplaatst waardoor kolom D automatisch leeg gemaakt wordt. Een paar dagen later wordt kolom P ingevuld (datum) waardoor automatisch beide kolommen D en Q leeg gemaakt worden. De kleurindeling is wel goed.
 
Laatst bewerkt:
Beste Justfabulous ;)

Men kan Q niet leeg maken als er hier geen formule in staat.
Dit kan dan enkel met VBA code te plaatsen.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Zoiets dus?
 

Bijlagen

  • lichtblauw..rar
    40,2 KB · Weergaven: 25
Jup bijna! Alleen moet nu nog wanneer je kolom Q invuld 'X' automatisch kolom D leeg gemaakt worden. Dan is het perfect!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan