• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formules met continu wijzigende gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reimer78

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Berichten
49
Stap voor stap komen we dichter bij het einddoel, maar wederom een vraag:

In de bijlage zien jullie een opzet van een nieuw te implementeren dashboard. Op het tabblad "inhoudsopgave" staan update-knoppen. Deze knoppen koppieren gegevens van het tabblad personeelszaken - input. Hierdoor hoeven we slechts personeelswijzigingen aan te brengen op 1 tabblad.

Verder zijn er formules die bezettingspercentages berekenen. (bv. Regio zuid C8 + D8 + E8 + F8 / de contracturen van de medewerker op de pagina personeelszaken input)

Omdat de namen wijzigen door de updates kan ik niet de formules laten staan. Deze kunnen immers van rij zijn gewijzigd op de personeelszaken - input pagina.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit ook kan koppelen, zodat er altijd gedeeld wordt door de contracturen van de juiste medewerker?

Klopt dat ik geen bestanden met Macro`s kan uploaden?
 
Laatst bewerkt:
Stap voor stap komen we dichter bij het einddoel, maar wederom een vraag:

In de bijlage zien jullie een opzet van een nieuw te implementeren dashboard. Op het tabblad "inhoudsopgave" staan update-knoppen. Deze knoppen koppieren gegevens van het tabblad personeelszaken - input. Hierdoor hoeven we slechts personeelswijzigingen aan te brengen op 1 tabblad.

Verder zijn er formules die bezettingspercentages berekenen. (bv. Regio zuid C8 + D8 + E8 + F8 / de contracturen van de medewerker op de pagina personeelszaken input)

Omdat de namen wijzigen door de updates kan ik niet de formules laten staan. Deze kunnen immers van rij zijn gewijzigd op de personeelszaken - input pagina.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit ook kan koppelen, zodat er altijd gedeeld wordt door de contracturen van de juiste medewerker?

Klopt dat ik geen bestanden met Macro`s kan uploaden?

=VERT.ZOEKEN(B13;'Regio Noord - Input'!$B$8:$F$53;2;ONWAAR)+VERT.ZOEKEN(B13;'Regio Noord - Input'!$B$8:$F$53;3;ONWAAR)+VERT.ZOEKEN(B13;'Regio Noord - Input'!$B$8:$F$53;4;ONWAAR)+VERT.ZOEKEN(B13;'Regio Noord - Input'!$B$8:$F$53;5;ONWAAR)/VERT.ZOEKEN(B13;'Personeelszaken - Input'!$B$7:$F$152;5;ONWAAR)

Zou dit hem moeten zijn?
 
zonder bijgevoegd bestand is niet te controleren of de formule juist is en/of voor verbetering vatbaar is . . . .;)

Naar aanleiding van je verhaal zou inderdaad vert.zoeken een optie kunnen zijn.

Succes,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan