Formulier met 2 afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jackson1

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
Berichten
71
Hallo allemaal,

Dankzij dit form heb ik een mooie database kunnen maken met daarin een koppeling naar afbeeldingen buiten formulier zodat de database lekker klein blijft. Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om 2 linken in hetzelfde formulier te maken naar afbeeldingen in hetzelfde formulier.

De code hieronder werkt perfect (met 1 afbeelding). Ik weet alleen niet welke stukken van de VBA code ik moet kopieeren.
In het formulier heb ik nog een afbeeldings veld aangemaakt (picture2) nog een browse button (cmdBrowse2) en nog een veld waarin de naam van de afbeelding komt (txtpicture2).

Weet iemand welke gedeeltes van de code ik moet aanpassen en hoe de code er eventueel uit kan komen te zien. Is er iemand die me op weg kan helpen?

Alvast bedankt!


Code:
Option Compare Database
Option Explicit



Private Sub cmdBrowse_Click()

On Error GoTo err_cmdBrowse

Dim sPicture As String

    sPicture = GetOpenFile_CLT(CurrentProject.Path & "\Afbeeldingen", "Select the File")
    If sPicture <> "" Then
        Me![txtPicture] = sPicture
        Me![txtPicture] = Mid(Me![txtPicture], InStrRev(Me![txtPicture], "\") + 1)
        Me![txtPicture] = LCase(Me![txtPicture])
        Me!Picture.Picture = Me!txtPicture
        Me.txbFoutmelding = ""
    End If



exit_cmdBrowse:
    Exit Sub
    
err_cmdBrowse:
    MsgBox Error$
    Resume exit_cmdBrowse
End Sub

Private Sub cmdBrowse_GotFocus()
    cmdBrowse.ForeColor = vbBlue
End Sub

Private Sub cmdBrowse_LostFocus()
    cmdBrowse.ForeColor = vbBlack
End Sub

Private Sub Form_Current()
On Error GoTo err_Form_Current

    If Not Me!txtPicture = "" Or Not IsNull(Me!txtPicture) Then
        Me!Picture.Picture = CurrentProject.Path & "\Afbeeldingen" & "\" & Me!txtPicture
        Me.txbFoutmelding = ""
    Else
        Me!Picture.Picture = ""
    End If
        
exit_Form_Current:
    Exit Sub
    
err_Form_Current:

    Select Case Err.Number
    
        Case 2220 'De verwachte afbeeldingen is niet te vinden.
            Me.txbFoutmelding = "Kan geen afbeelding vinden"

            
        Case Else
            MsgBox Err.Number
            
    End Select

    Resume exit_Form_Current
End Sub


Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
On Error GoTo Err_Form_Open


    If IsNull(Me!txtPicture) Or Me!txtPicture = "" Then
        ' do nothing
    Else
        Me!Picture.Picture = CurrentProject.Path & "\Afbeeldingen" & "\" & Me!txtPicture
        Me.txbFoutmelding = ""
    End If
            
Exit_Form_Open:
    Exit Sub
    
Err_Form_Open:

MsgBox Err.Description
    

End Sub


Private Sub txtPicture_GotFocus()
    txtPicture.ForeColor = vbBlue
End Sub

Private Sub txtPicture_LostFocus()
    txtPicture.ForeColor = vbBlack
End Sub
 
Wat je wilt is uiteraard geen enkel probleem. Ik ben zelf bezig met een Fotodatabase, waar 15 foto's tegelijk op een formulier worden ingelezen.
Ik zal de code wel even voor je bekijken!

Michel
 
Hoi Octafish,

Alvast bedankt!:thumb:

Weet je of het ook mogelijk is om de afbeeldingen in een "tab besturingselement" weer te geven?
 
Dat is inderdaad mogelijk.
Ik heb een voorbeeld in 2007 gemaakt; mocht je die willen gebruiken, dan kan ik hem hier wel neerzetten.

Michel
 
Voorbeeld

Hoi Octafish,

Graag zou ik je voorbeeld eens willen bekijken!
:thumb:
 
Octafish,

Wacht nog maar even met het voorbeeld bestand of het bekijken van de code. Ik heb het op dit moment mijn huidig model zo goed als werkend gekregen:)

Indien het me niet lukt laat ik het je weten op dit form. Alsnog bedankt voor je aanbod:thumb:
 
Prima! Misschien een idee om jouw versie te posten, zodat we er alsnog een blik op kunnen werpen? Kunnen we ofwel zelf nog wat ideeën opdoen, of jou nog een paar nuttige tips geven!

Michel
 
Hoi Octafish,

Sorry voor mijn late reactie (heb van het weer genoten dit weekend:)). Mijn model heb ik werkend maar met nog wat "foutjes" waar ik even aan wil werken. De database bevat persoonlijke gegevens maar ik zal het principe wat ik gebruikt heb deze week posten. Misschien dat jij of andere op het form wel raad weten met de foutjes.:)
 
We kunnen het in ieder geval wel voor je bekijken, als je er niet uitkomt.
Wat soort problemen kom je nu tegen?
 
Voorbeeld

Hoi Octafish,

Hierbij een voorbeeld van het principe wat ik heb gebruikt. Ik ben tevreden met het principe, er zitten alleen nog wat foutjes in waar ik maar niet uit kom.

Als bijvoorbeeld afbeelding 3 verwijderd wordt, wordt ook afbeelding 4,5 & 6 ook niet meer geladen. Ik heb nog niet zoveel verstand van VBA in access misschien dat jij of iemand anders op het form hier raad mee weet.

Het is een fout waarmee ik kan leven maar als iemand een oplossing weet zou dat mooi zijn.

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • fototest.zip
    86 KB · Weergaven: 35
Ik zal er een blik op werpen. Zo op het eerste gezicht zou het geen probleem moeten zijn...

Michel
 
Wat is het verschil tussen Picture1 en Picture2?

Laat maar, ik zie al dat je voor elke afbeelding een pictureframe hebt gemaakt. Zelf zou ik met één frame volstaan, waar je steeds, bij klikken op een andere afbeelding, een andere afbeelding in zet. Ik zal kijken of die aanpak jouw probleem ook verhelpt.

Michel
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik je probleem aardig opgelost....

Als je naar frmFoto kijkt, zul je zien dat de code ook aanzienlijk is opgeschoond, en niet meer afhankelijk is van (het aantal) tekstvakken. Je kunt er nu probleemloos meer bijzetten, zolang je de naamgeving maar consequent houdt.
Je krijgt wel een waarschuwing als een plaatje ontbreekt, maar dat is eigenlijk wel logisch...

Michel
 

Bijlagen

  • fototest 2.rar
    93 KB · Weergaven: 34
Bedankt!

Hoi Octafish,

Bedankt voor het aanpassen van de code!
De code is echt een heel stuk kleiner en het toevoegen van extra afbeeldingen is ook simpeler geworden:thumb:

Nogmaals bedankt voor het aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan