Formulier met word

Status
Niet open voor verdere reacties.

STIN0

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Berichten
131
Hallo,

weet iemand toevallig hoe ik in een formulier, opgemaakt met word, het volgende kan realiseren.

Ik wil dat een bepaalde text alleen in de opgeslagen / geprinte versie verschijnt als de gebruiker van her document bv een selectievakje voor de text heeft aangevinkt.

Alvast bedankt!
 
Hai Stino,

Als het de bedoeling is de tekst alleen op een geprinte versie weer te geven dan kun je dit met verborgen tekst doen.

Hier heb ik er een stukje over geschreven: http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?t=5392/

Wil je echter persé met een checkbox werken dan kan dit opzich ook wel alleen dan moet je ook wat code gebruiken.

Bedoel jij overigens met een formulier een document gemaakt met de werkbalk formulieren?

Succes! ;)
 
Joost, bedankt voor je reactie!

Bedoel jij overigens met een formulier een document gemaakt met de werkbalk formulieren?

Ja, dat bedoel ik. Wellicht weet jij een betere / efficientere / zinnigere oplossing? Ik heb namelijk de indruk dat ik met een nogal beperkt systeem werk in word.

Ik wil een formulier / template ontwerpen waarin een deel text altijd wordt opgenomen, een deel wel of niet, een deel variabel ( keuzelijst) en een deel vrij in te vullen in een vooraf aangegeven ruimte (bv naam, adres, etc maar ook een laatste passage met een opmerking van de bewerker).

Dit document zet ik vervolgens op de server en de medewerkers kunnen het kopieren en per klant individualiseren, opslaan en/of printen.

Cheers.
 
Hai,

Tips geven over hoe iemand zijn document moet opbouwen vindt ik altijd lastig.

Ik heb even een voorbeeldje gemaakt van mogenlijkheden met een checkbox en hidden tekst.
Open de bijlage en maak een keuze in de checkbox en ga met tab naar het volgende veld.

Nu zal de tekst weggaan of blijven staan aan de hand van je keuze.

Succes! ;)
 

Bijlagen

  • checkbox.zip
    7 KB · Weergaven: 119
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan