Formulier/tabel vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Junior04

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
6
Hallo

Ik heb een vraag

Dit is de huidige situatie: ik heb 3 verschillende tabelen (leden, donateurs, sponsors)
Een lid kan zowel donateur en/of sponsor zijn en visa versa.
Weet iemand hoe ik dit kan laten werken? en is dit mogelijk om het in een formulier te laten zien?

Bedankt

J
 
Natuurlijk kan dat. Maar hoe je dat moet doen hangt erg af van wat er nog meer met de leden moet gebeuren.
Zoals jij het beschrijft zou ik nu twee Ja/Nee veldjes bij de leden opnemen. 1 voor het aangeven of iemand donateur is, een andere om aan te geven dat iemand sponsor is.
Je kunt deze dan bij de andere gegevens van een lid op het formulier zetten.
 
hey Bartuls bedankt voor de reactie!

Dat idee had ik ook in mijn hoofd maar het probleem is dat niet alle drie tabellen (leden, donateurs en sponsors de zelfde inhoud hebben.
 
Dan zul je toch wat meer informatie moeten gaan geven. Hoe zien je tabellen er dan uit.
Je hebt een persoon, met de nodige persoonsgegevens. Vervolgens kan een persoon lid, donateur en/of sponsor zijn. Of heb ik het nu mis?
 
Dat klopt
dus wat ik denk dat ik moet doen is dat een formulier maken en daarin misschien drie hokjes waarin het mogelijk is om die persoon in een of meerdere hokjes te zetten (de hokjes zijn dan de tabellen)

Ik heb het database hier gezet misschien is het zo makkelijker om te werken

bedankt j
 

Bijlagen

  • registratiesysteem_Backup.zip
    62,6 KB · Weergaven: 15
OK, begin bij de basis.
Voordat je met formulieren aan de gang gaat zul je eerst je database moeten ontwerpen en normaliseren.
Hierover is al veel geschreven, kijk bijvoorbeeld maar eens hier: http://www.sip.be/cursus/access/inhoud.htm

Als je een leden administratie wilt maken zijn er ook al velen die dat voor jou gedaan hebben. Zelfs ons aller vriend de Heer Bill Gates stelt er gratis en voor niets één beschikbaar: http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/klantbeheer/ledenadministratie.aspx
Die kun je natuurlijk altijd als basis gebruiken voor je eigen toepassing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan