foto in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

steintje

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Berichten
31
Ik ben een absolute leek op het gebied van Access. Maar ik wil het wel graag leren.

Ik heb een Swarovski (kristallen objecten) verzamelinkje. En heb mijn verzamling in een tabel in access gezet. Met naam, serienummer en prijs. Ik wil graag dat als ik een formulier maak. Dat hierin ook van ieder object de foto's worden weergegeven. Deze heb ik in een aparte map zitten.

Zou iemand mij, in leken termen, kunnen uitleggen hoe dit kan??

Alvast onwijs bedankt!

Frank
 
weet je het al....

Hi, heb je al antwoord op je vraag gekregen.....want dan wil ik het ook heel graag weten!

Ik ben ook een leek en heb grote behoefte aan jipenjanneketaal....:confused:

Groetjes,

Marcel
 
helaas

Ik heb helaas nog geen antwoord gekregen. Ik zit er nog steeds op te wachten. Wellicht dat iemand nu mijn vraag (weer) ziet staan.
 
Beste

Je moet die afbeelding invoegen in je tabel als een bitmapafbeelding.
Daarna maak je je formulier aan en dan zie je van elke soort de afbeelding.
Zo ook naar de database van noorderwind die automatisch bij access zit als voorbeeld.
 
fotoos in directory...

Ja, maar ik wil graag de foto's buiten de database opslaan en de verwijzing naar de fotoos in de tabellen, formulieren en rapporten.....dit met het oog op de snelheid en de grootte van de database.

hoe moet ik dat nou doen, in simpelemensentaal....?
 
Hallo Steintje,

Zelf ben ik ook geen expert in access maar zo doe ik het.

Voorzie in je tabel waar je gegevens staan een veld “afbeelding” . per record zet je waar de overeenkomstige foto te vinden is.
bv:
d:\digitaal\1-100\D9.jpg , elk record krijgt wel een andere foto toegewezen door bv record 1 d:\foto\foto1, record 2 d:\foto\foto2 enz..

Maak een kopij van uw bestaand formulier en probeer het volgende met je kopij.

Open je formulier in de ontwerp mode.

Klik op de icoon "afbeelding" (berg met een zonnetje) in je werkbalk.