foto in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

steintje

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Berichten
31
Ik ben een absolute leek op het gebied van Access. Maar ik wil het wel graag leren.

Ik heb een Swarovski (kristallen objecten) verzamelinkje. En heb mijn verzamling in een tabel in access gezet. Met naam, serienummer en prijs. Ik wil graag dat als ik een formulier maak. Dat hierin ook van ieder object de foto's worden weergegeven. Deze heb ik in een aparte map zitten.

Zou iemand mij, in leken termen, kunnen uitleggen hoe dit kan??

Alvast onwijs bedankt!

Frank
 
weet je het al....

Hi, heb je al antwoord op je vraag gekregen.....want dan wil ik het ook heel graag weten!

Ik ben ook een leek en heb grote behoefte aan jipenjanneketaal....:confused:

Groetjes,

Marcel
 
helaas

Ik heb helaas nog geen antwoord gekregen. Ik zit er nog steeds op te wachten. Wellicht dat iemand nu mijn vraag (weer) ziet staan.
 
Beste

Je moet die afbeelding invoegen in je tabel als een bitmapafbeelding.
Daarna maak je je formulier aan en dan zie je van elke soort de afbeelding.
Zo ook naar de database van noorderwind die automatisch bij access zit als voorbeeld.
 
fotoos in directory...

Ja, maar ik wil graag de foto's buiten de database opslaan en de verwijzing naar de fotoos in de tabellen, formulieren en rapporten.....dit met het oog op de snelheid en de grootte van de database.

hoe moet ik dat nou doen, in simpelemensentaal....?
 
Hallo Steintje,

Zelf ben ik ook geen expert in access maar zo doe ik het.

Voorzie in je tabel waar je gegevens staan een veld “afbeelding” . per record zet je waar de overeenkomstige foto te vinden is.
bv:
d:\digitaal\1-100\D9.jpg , elk record krijgt wel een andere foto toegewezen door bv record 1 d:\foto\foto1, record 2 d:\foto\foto2 enz..

Maak een kopij van uw bestaand formulier en probeer het volgende met je kopij.

Open je formulier in de ontwerp mode.

Klik op de icoon "afbeelding" (berg met een zonnetje) in je werkbalk.

Dan kan je een kader maken in je formulier en hierna komt er een scherm “figuur invoegen”.

Hier kan je je directory met een bepaalde foto (speelt geen rol welke foto) aanduiden en deze foto komt dan in je aangemaakte kader te staan (het is mogelijk dat de kader te groot of te klein is maar dit kan je later aanpassen). Klik op eigenschappen (rechtermuis) en geef het de naam “beeld" in map "overige" Zie wel dat je kader die je hebt gemaakt geselecteerd is.

Dan klik je de bovenste blauwe balk van je formulier aan met de rechtermuistoets => eigenschappen, gebeurtenis “gebeurtenis bij aanwijzen” klik je op het icoontje met de 3 puntjes en kies dan opbouwfunktie voor programmacode. Dan kom je in de VBA editor

Hier staat reeds:

Private Sub Form_Current()
End Sub

Hier tussen typ je of copieer je volgende tekst :

On Error GoTo verder
Me![beeld].Picture = Me![AFBEELDING]
Exit Sub
verder:
Me![beeld].Picture = "d:\fotodia\geenfoto.jpg"


Info : d:\fotodia\geenfoto.jpg is een jpg dat ik zelf heb gemaakt met de melding “geen foto”
Deze kan je ook zetten in je directory waar je je foto’s hebt staan maar je moet dan wel de goede directory bij Me![beeld].Picture = "d:\directory\geenfoto.jpg" ingeven.

Hierna ga je terug naar access en klik je op “na bijwerken” en op de 3 puntjes en opbouwfunktie voor programmacode.

Hier staat
Private Sub Form_AfterUpdate()
End Sub
Hier tussen typ je

On Error Resume Next
Me![beeld].Picture = Me![AFBEELDING]

Zet nu je formulier in de weergave en nu zou je de foto’s met het formulier moeten kunnen zien.

Laat maar weten indien je nog vragen hebt

Succes

Jos
 
kan niet unzippen

Frontier zei:
Ik heb een mdb programmaatje. Deze kan je zo inbouwen in je bestaand mdb. succes

Hallo Frontier,

Bedankt voor je programmaatje. Alleen ik kan hem niet unzippen. Hij herkent de methode van zippen niet.
 
mmmm, hij zat tegen 100kb aan, en heb hem speciaal gezipt(maximun) ik probeer ff nog iets anders...
 
zo beter?????
 

Bijlagen

  • Fotomaker.zip
    98,9 KB · Weergaven: 230
is waarschijnlijk iets met je zip programma... is namelijk al 10x gedownload, en naar mijn weten had oosterbaan geen problermen...
succes
 
Ik krijg het ook niet open en ben er zeker van dat alles goed werkt bij mij.
 
Vreemd,

Ik kreeg de eerste zip file niet open, maat de tweede van Frontier gaat prima met het unzippen:thumb:
 
Foto maker

Ik krijg de mdb maar deels aan de praat - een nieuwe map aanmaken en inlezen als nw tabel gaat prima maar projecten en zo .....???? niet Krijg een zwart scherm Geen foto's actief Klik op Nieuwe foto's helemaal geen resultaat.. Iemand een idee..

Jos
 
Afrduk (Rapport) vraag

Hallo Steintje,
Zelf ben ik ook geen expert in access maar zo doe ik het.
Voorzie in je tabel waar je gegevens staan een veld “afbeelding” . per record zet je waar de overeenkomstige foto te vinden is.
bv:
d:\digitaal\1-100\D9.jpg , elk record krijgt wel een andere foto toegewezen door bv record 1 d:\foto\foto1, record 2 d:\foto\foto2 enz..
Maak een kopij van uw bestaand formulier en probeer het volgende met je kopij.
Open je formulier in de ontwerp mode.
Klik op de icoon "afbeelding" (berg met een zonnetje) in je werkbalk.
Dan kan je een kader maken in je formulier en hierna komt er een scherm “figuur invoegen”.
Hier kan je je directory met een bepaalde foto (speelt geen rol welke foto) aanduiden en deze foto komt dan in je aangemaakte kader te staan (het is mogelijk dat de kader te groot of te klein is maar dit kan je later aanpassen). Klik op eigenschappen (rechtermuis) en geef het de naam “beeld" in map "overige" Zie wel dat je kader die je hebt gemaakt geselecteerd is.
Dan klik je de bovenste blauwe balk van je formulier aan met de rechtermuistoets => eigenschappen, gebeurtenis “gebeurtenis bij aanwijzen” klik je op het icoontje met de 3 puntjes en kies dan opbouwfunktie voor programmacode. Dan kom je in de VBA editor
Hier staat reeds:
Private Sub Form_Current()
End Sub
Hier tussen typ je of copieer je volgende tekst :
On Error GoTo verder
Me![beeld].Picture = Me![AFBEELDING]
Exit Sub
verder:
Me![beeld].Picture = "d:\fotodia\geenfoto.jpg"

Info : d:\fotodia\geenfoto.jpg is een jpg dat ik zelf heb gemaakt met de melding “geen foto”
Deze kan je ook zetten in je directory waar je je foto’s hebt staan maar je moet dan wel de goede directory bij Me![beeld].Picture = "d:\directory\geenfoto.jpg" ingeven.
Hierna ga je terug naar access en klik je op “na bijwerken” en op de 3 puntjes en opbouwfunktie voor programmacode.
Hier staat
Private Sub Form_AfterUpdate()
End Sub
Hier tussen typ je
On Error Resume Next
Me![beeld].Picture = Me![AFBEELDING]

Zet nu je formulier in de weergave en nu zou je de foto’s met het formulier moeten kunnen zien.
Laat maar weten indien je nog vragen hebt
Succes
Jos


Ook in ben een Access-hoby-ist en dankzij bovenstaand stukje heb ik het in het form voor elkaar gekregen.
In het report heb ik de bovenstande VBA-code geplaatst bij de gebeurtenisprocedure bij het openen van het report:

Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
On Error Resume Next
Me![Beeld].Picture = Me![afbeelding]
End Sub
Private Sub Report_Error(DataErr As Integer, Response As Integer)
On Error GoTo verder
Me![Beeld].Picture = Me![afbeelding]
Exit Sub
verder:
Me![Beeld].Picture = "F:\bn\BijlzalmEtiketten\jpg\nakkes.bmp"
End Sub


Maar dat is denk ik geen goed idee, want het werkt niet.:shocked:

Waar zit mijn denkfout?

Alvast bedankt.:thumb:

Hugo
 
voorbeeld foto

Hallo wully4U,

Hier is een gezipt voorbeeldje. Zet de directory fotos op je d schijf en open de form foto.

groeten,

Jos
 

Bijlagen

  • fotos.rar
    84,7 KB · Weergaven: 161
Hallo wully4U,

Hier is een gezipt voorbeeldje. Zet de directory fotos op je d schijf en open de form foto.

groeten,

Jos

Bedankt Jos...
maar het formulier werkt juist als een tierelier... het gaat om een REPORT (etiketten met een foto).

Hugo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan