Fotoboek maken staat alles weer door elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Berichten
327
Hallo,

Ik heb een map gemaakt voor de vakantie foto's, daar in geplaats alle foto's van 3 personen die deze gemaakt hebben, totaal 250 foto's.
Uiteraard staat dan alles door elkaar. In de menu balk bovenin, window's 11, heb ik alles op datum gezet.
Ziet er nu goed uit.
Willen nu via internet een foto boek maken met ongeveer 30 a 40 foto's.
verschillende foto boek programma's geprobeerd maar iedere keer met foto's toevoegen staan de foto's
die ik uit de gemaakte map open in het foto boek programma staan weer door elkaar, dus
niet meer op datum.

Nu het rare, als ik de map met foto's gewoon open staan ze weer door elkaar maar met 2 seconden staan ze weer op datum.
( de foto's staan op een externe HD)

Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe dit op te lossen?
 
Geef(hernoem) de foto's een nummer, de eerste krijgt 001, de tweede geef je 002 , de derde 003 enzovoorts ..
 
Bedankt voor de reactie,

Hoop werk om op deze manier 250 foto's te nummeren.
 
Je gaf aan 30-40 te gaan gebruiken, dan word die hoop werk ineens minder groot

Maar goed, gevonden via Google: zoekterm foto's opeenvolgend nummeren


Maak en geef een map een naam. Plaats de relevante foto's in de map, zoals weergegeven in de volgende afbeelding:
Druk op Ctrl + a om alle foto's in de map te selecteren. ...
Geef de afbeeldingen een naam op type (bijvoorbeeld Wallpaper). ...
De bestanden moeten worden hernoemd en genummerd tussen haakjes.
 
Of gebruik een gratis programma als Faststone Image Viewer, dan kun je ze in batch hernoemen. Twee seconde werk :). Sowieso een veel betere viewer om foto's mee te bekijken, zeker als je twee schermen hebt.
 
Je hebt Windows Verkenner en een fotoboekprogramma. Wie zegt dan dat de volgorde in allebei hetzelfde is?
Of wil je zeggen dat Windows Verkenner de instelling niet kan onthouden. Met Advanced Renamer kun je professioneel bestanden nummeren.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie support, het is gelukt volgen de methode van whittey.:thumb:

Ook bewaar ik de tip van krullebol. :thumb:
 
Ik zou alle tips bewaren. Ze zijn gratis en allemaal even waardevol.
 
Alle tips kun je allemaal met Faststone Imageviewer uitvoeren :). Bovendien is het een hele fijne viewer. Ik ga dus niet met een ander extern programma foto’s hernoemen :).
 
Mooi gesproken, maar volgende keer kom je er niet mee weg.:eek::d:d:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan