Foto's gelinkt naar access, bestand wordt te groot door opslag in rapport.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larske 2

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
Berichten
10
Een week geleden zat ik met het probleem dat mijn database te groot was. Nu heb ik alle foto's opgeslagen in een map en worden deze gelinkt naar Access. Dit werkt goed alleen is het volgende probleem ontstaan:

Zodra ik het rapport opbouw worden de afbeeldingen wel opgeslagen. Open je pagina 1, dan gaat alles goed. Open je dan paina 2 dan slaat access de foto's van pagina 1 op. Open je dan pagina 3 dan worden de foto's van pagina 1 en 2 opgeslagen, en zo verder. Zo wordt het weer snel, veel te groot en kan access het niet aan. Sluit je het rapport, dan is de database weer wel klein.

Weet iemand hier een oplossing voor? Is het mogelijk om met VBA een instelling te maken waardoor de pagina's van het rapport niet opgeslagen worden. Dus bv je opend pagina 1, deze slaat ie op. Open je pagina 2 dan wist access pagina 1 uit het geheugen en slaat pagina 2 op enz.

Iemand een idee, of weet iemand een alternatief programma dat wel geschikt is voor mijn doelen??


Alvast bedankt.

mvg Larske
 
Hierbij mijn voorbeeld db.
Plaatjes even opslaan in c:\temp

Enjoy!
 

Bijlagen

  • db40.zip
    26,7 KB · Weergaven: 65
Hoi Guus2005

Ik heb je db vorige week al ontvangen, en heb die als basis gebruikt voor mijn eigen db.
De manier waar je gebruik van maakt is goed, en werkt. De foto's worden gelinkt vanuit een map, en niet opgeslagen in de db.

Pas als ik het rapport, dat ik heb samengesteld in een formulier waar ik gebruik maak van veel foto's, ga bekijken en afdrukken komen de problemen omdat daar de foto's wel op worden geslagen omdat daar alle foto's worden ingeladen.

Weet je of dit op is te lossen?? Ik denk dat het moet kunnen maar de vraag is Hoe?

mvg Larske
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan