Fotos in acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robnep

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2011
Berichten
25
Hoi,

ik heb een vraag die waarschijnlijk al veel is gesteld. Toch doe ik ook een poging.

Ik heb een acces database gebouwd en deze werkt prima. Alleen de database barst uit zijn voegen omdat ik er nog al wat foto's in heb staan (ole).

Ik heb een tabel met ongeveer 10.000 unieke records
Ik heb een map op mijn harde schijf met ongeveer 10.000 fotobestanden (identiek aan de records uit de database).

Deze wil ik onmiddelijk kunnen zien maar ook printen.
Wie o wie kan mij helpen???
 
Staan de foto's nu IN de database of op je harde schijf. Dat maakt nogal een verschil.
 
De fotos die zitten niet een tabel in de database. Ze staan opgeslagen onder een uniek nummer zoals 1.jpg, 2.jpg enz.. op de harde schijf. Ik werk met acces 2003
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het over OLE.... In Access 2003 kun je ze beter helemaal niet opslaan als welk object dan ook maar in een tekstveld een verwijzing opnemen naar de map met foto's. Op die manier hou je 'm wel klein.
 
Klopt dit is ook mijn bedoeling. Alleen kom ik er niet uit met het printen van een rapport. Ik wil de foto dan ook printen en ik weet niet hoe ik dat moet doen
 
Op deze pagina van Microsoft vind je een functie die je kunt gebruiken om afbeeldingen vanuit een map weer te geven op een formulier of rapport. Ik heb 'm zelf nog niet bekeken, maar ga dat zeker nog wel doen...
 
Het lijkt erop dat dit moet lukken. Ik ga er van de week mee aan de slag. Ik laat het weten als het is gelukt........................ of niet.

Dank voor je reactie.
 
Ik zou nog een reactie geven op je advies. We zijn er nog niet aan toe gekomen ivm andere werkzaamheden. Word waarschijnlijk na de vakantie. je hoort/leest nog van mij.
 
Ik heb 'm ook nog niet uitgetest.... Zal dat nog wel doen, dus die ervaring zal ik tegen die tijd ook nog wel posten!
 
Ik heb het op die manier geprobeerd en het werkt perfect.
 
Ik heb het ook geprobeerd maar het lukt me niet.

Zou je er een sjabloon van kunnen maken?
 
Hier het voorbeeldje
 

Bijlagen

  • foto in rapport.zip
    66,5 KB · Weergaven: 66
Dank je wel. Met deze basis zou ik iets moeten kunnen.

ik kom er op terug. We gaan eerst op vakantie

gr

Rob:cool:
 
Ik heb een begin. Alleen krijg ik telkens dezelfde foto in beeld terwijk er veel meer foto;s in de map zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan