• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout 13 bij Formulalocal

Status
Niet open voor verdere reacties.

fwalraven

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2006
Berichten
150
Hallo,

In de cellen in kolom J staat deze formule: =Als.NB(INDEX(R:R;vergelijken(I2&" / "&D2;O:O;0));"")"
Dit werkt goed, echter regelmatig dient de ingevoerde waarde te worden aangepast en dan is de formule verdwenen.

Ik dacht dit op te lossen met onderstaande code.
Maar krijg dan de foutmelding fout 13 en is de 1e regel geel gearceerd.

Waar gaat het mis?

Frans

Code:
Sub Macro1()
Range("J2").FormulaLocal = "=Als.NB(INDEX(R:R;vergelijken(I2&" / "&D2;O:O;0));"")"
Range("J3").FormulaLocal = "=Als.NB(INDEX(R:R;vergelijken(I3&" / "&D3;O:O;0));"")"
''Etc,etc
End Sub
 
Bijna 15 jaar lid en toch nog een voorbeeld bestand vergeten?
 
Probeer je formule 's op te nemen met de macrorecorder.
Excel VBA spreekt Engels. Je formules zijn Nederlands... dus dan zal je wel een andere formule krijgen.
 
Tip om dit correct in VBA te krijgen:
Selecteer een cel waar deze formule in staat
Start macro recorder
Druk op DE en Enter
Stop macro recorder
 
@LucHeyndrickX,

Voor wat betreft VBA spreekt Engels, heb ik Formulalocal gebruikt ipv Formula.
Is dit correct?

@Haije,

Wat bedoelt u met "DE" in de zin, Druk op DE en ENTER.

Frans
 
Typefoutje, moet zijn:

Druk op de toets F2 gevolgd door enter
 
Om in dit geval FormulaLocal werkend te krijgen moet je de aanhalingstekens verdubbelen. Dus:
Code:
Range("J2").FormulaLocal = "=Als.NB(INDEX(R:R;vergelijken(I2&"" / ""&D2;O:O;0));"""")"
Dit werkt dan uiteraard alleen in de Nederlandse Excel-versie. De versie met Formula werkt in alle taalversies.
 
Klopt... je gebruikt FormulaLocal. Iets wat ik zelf eigenlijk nooit zou gebruiken, gezien ik m'n twijfels heb of dit dan ook zal werken op een PC met een andere taalversie.
Ik heb er dus ook weinig ervaring mee. Maar je redenering lijkt correct.

Toch dring ik aan om het maar 's met de macrorecorder te proberen.
En dan zal je wellicht iets dergelijks krijgen:

Code:
Range("J2").FormulaR1C1 = _
        "=IFNA(INDEX(C[7],MATCH(R[-5]C[-2] & "" / "" & R[-5]C[-7],C[4],0)),"""")"

Kijk wel even de adressen na waarnaar ik in deze formule verwijs, gezien ik snel de macrorecorder gebruikt heb, zonder te letten op de Range("J2")

Als ik de formules trouwens 's goed bekijk, merk ik bij mij dubbele aanhalingstekens, wat bij jou ontbreekt. Logisch dus... daar loopt het alvast fout, om het even welke taal je zou gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Met de code van redmog ben ik in iedergeval de foutmeldingen kwijt.

Echter de cellen in kolom J blijven leeg.

Ik zal eerst in de loop van de dag een voorbeeld bestand bijvoegen.

Frans
 
Bij deze een voorbeeld bestand.

Zie de bijgeplaatste tekst in het werkblad.

Frans
 

Bijlagen

  • KOPIE TEST.xlsm
    42 KB · Weergaven: 11
Echter omdat in de aangeleverde CSV bestanden een fout kan zitten moet kolom J handmatig bewerkt kunnen worden, met als nadeel dat de formule weg is.
En wat als de macro opnieuw gestart wordt? Dan ben je de handmatige correctie weer kwijt. Is een beetje kip en ei vraag zo.
 
@Vena,

Dat is correct.

Indien wijzigingen aan gebracht, dient dit middels een opmerking vermeld te worden.
Bij opslaan van het blad word opdrachtknop verwijderd en kan de macro niet meer uitgevoerd worden.
Wel natuurlijk nog via Macro uitvoeren. Gebruiker weet dit ook en zal dan inderdaad opnieuw moeten wijzigen.

Ik heb het zelf opgelost door hulpkolom S waar nu de gegevens voor kolom J komen.
En middels de onderstaande code: wordt Kolom J weer gevuld, maar kan u wel gewijzigd worden.

Maar ik hou me aanbevolen voor een optie zonder hulpkolom.

Frans
Code:
Range("J2").FormulaLocal = "" & Range("S2").Value
Range("J3").FormulaLocal = "" & Range("S3").Value
etc,etc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan