• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout #N/B bij verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evatar

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Berichten
59
ik heb 2 artikellijsten 1 met oude prijzen, 1 met nieuwe

niet alle artikels komen voor in de nieuwe lijst, ik zou deze lijsten naast elkaar willen vergelijken (dit doe ik via verticaal zoeken). Wanneer het artikel niet in de nieuwe lijst voorkomt krijg ik dus de foutmelding #N/B is er een manier om hier toch een waarde aan te geven via een als-functie bvb? indien ja, zou je dan hieronder de functie kunnen weergeven?

alvast bedankt

Evatar
 
2 vraagjes nog
1. Wat had je dan willen zien?
2. Welke versie van excel gebruik je?


Een XLS vbtje is misschien ook wel makkelijk.
 
stel dat ik 2 kolommen heb
A = artnr
B = prijs
op een 2e blad in de map net hetzelfde maar met de nieuwe prijzen
in kolom C zet ik de nieuwe prijst via VERT.ZOEKEN(A2;Blad5!A:B;2;ONWAAR)
wanneer het artikel niet in de nieuwe lijst voor komt geeft hij de melding #N/B (dit wordt niet als waarde gezien)

ik gebruik versie 2007
 
Ik zit op dit moment met precies dezelfde vraag als Evatar. Ik zou graag de waarde 0 willen zien (i.p.v. #N/A). Dan kan ik de lijsten namelijk gebruiken om verder te rekenen.
 
De oplossing!

He Evatar,

Ik heb nog even verder gezocht en de oplossing luidt als volgt:

=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A2;Blad5!A:B;2;ONWAAR));¨¨;VERT.ZOEKEN(A2;Blad5!A:B;2;ONWAAR))

Nu heb ik dus als voorbeeld even jouw formule gepakt. In zijn algemeenheid is de formule dus:

=ALS(ISNB(formule);¨¨;formule

Door te kiezen voor ¨¨ wordt er helemaal niets in de cel getoond als de waarde #N/B is. Je kunt in plaats hiervan ook kiezen voor een waarde (bijvoorbeeld 0). Vervang dan dus ¨¨ door 0 in de formule.

Succes ermee!
 
Laatst bewerkt:
ok dank je, die titels maken het niet eenvoudig om het te vinden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan