foutcode 0x8007045D bij maken backup

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
970
Ik maak altijd twee backups van bestanden. Beide op externe 500 Gb hdd's (een ful size en een kleine) en dat werkt prima. Onlangs een lading vhs-tapes met oude gezinsopnamen gedigitaliseerd naar mijn laptop. Vervolgens probleemloos backup gemaakt naar de kleine hdd. Naar de tweede hdd lukt dat niet. Melding 0x8007045D. Kan daarover niets vinden in relatie met het maken van een backup (gewoon Kopieren naar).
 
Best veel over te vinden, o.a.;
Lijkt op hd-errors, dus hd’s scannen op fouten?
 
Is er voldoende schijfruimte? 15% over? chkdsk /f en sfc /scannow uitvoeren. CrystalDiskInfo uitvoeren. Jij gebruikt de functie > Kopiëren naar als back-up functie? Geen software zoals > Aomei, Todo Backup e.a.? Probeer een andere USB-poort.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen nog eens geprobeerd en hij deed het nu zonder probleem! Dus dezelfde laptop, zelfde materiaal en dezelfde externe schijf. Waarschijnlijk een bugje geweest. Ik had al het nodige uitgespit mbt die foutcode, maar kon ook geen verklaring vinden die deze error in deze situatie verklaarde. In ieder geval dank voor de support!
 
Toch even opletten! Gezondheidstoestand van de schijf controleren met CrystalDiskInfo. Zijn er slechte sectoren dan krijg je de error vaker en loop je risico.
 
Terug
Bovenaan Onderaan