• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutcode bij workbook_open

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Berichten
865
Bij het openen van een bestand dat data ophaalt uit een eerste bestand verschijnt steeds de foutboodschap :

HTML:
fout 424 tijdens bewerking
object vereist

na klikken op foutopsporing verschijnt onderstaande code :

Code:
Private Sub Workbook_Open()

[a_msv_10!A3].CurrentRegion.Columns(1).AdvancedFilter xlFilterCopy, , [blad1!b4], True

End Sub

Wat is hier fout ?

In bijlage ook de twee bestanden.
 

Bijlagen

  • molen.zip
    11,5 KB · Weergaven: 19
stefano, ik heb niet je bestanden bekeken maar ik kan me voorstellen dat je probeert het gefilterde deel wilt copieren naar het workbook waarin je code staat? Dus dat sheet [blad1!b4] niet in dat gefilterde book staat. In beide gevallen zal het fout gaan (volgens mij). Je kan namelijk het gefilterde deel alleen maar copieren naar een bereik op hetzelfde blad als waar je aan het filteren bent (met advanced filter).

Groet, Leo
 
Bedoel je dan ook dat het probleem niet op te lossen is ?

Stefano
 
Het tweede bestand doet het prima als het eerste bestand is geopend.
Daar ligt je probleem dus, denk ik. Een filter uitvoeren kan alleen op een geopend bestand.
Je zou het bestand op de achtergrond kunnen openen, zonder het zichtbaar te maken.

Michel
 
En hoe open je dan een bestand op de achtergrond ? :eek:
 
...via Application.ScreenUpdating = False kan je iets op de achtergrond houden...

Groet, Leo
 
Mijn vraag was natuurlijk wat aan de korte kant :p , want zoiets in de ( juiste ) code gieten, dat kan ik niet.

Bedoeling is : openen van a_msv_10.xls, dan openen van a_msv_15.xls en dan de gegevens van het eerste bestand filteren naar het tweede.

dank voor de hulp alvast.

Ik open via een macro als volgt :

Code:
Sub molenstaalantwerpenvandaag3()
    Dim Myname As String
    Application.DisplayAlerts = False
    Workbooks.Open Filename:="e:\data\limits\a_msv_10.xls"
    Workbooks.Open Filename:="e:\data\limits\a_msv_15.xls"
    Workbooks.Open Filename:="e:\data\limits\a_msv_20.xls"



Code:
Private Sub Workbook_Open()

[a_msv_10!A3].CurrentRegion.Columns(1).AdvancedFilter xlFilterCopy, , [blad1!b4], True

End Sub
 
Laatst bewerkt:
Je kunt twee macrootjes gebruiken om eerst a_msv_10.xls te openen als je a_msv_10.xls opent, en weer te sluiten als je a_msv_15.xls afsluit:

Code:
Private Sub Workbook_Open()

    Workbooks.Open Filename:="a_msv_10.xls"
    ActiveWindow.Visible = False
    [a_msv_10!A3].CurrentRegion.Columns(1).AdvancedFilter xlFilterCopy, , [blad1!b4], True

End Sub

Opent het bestand en maakt het onzichtbaar. vervolgens wordt de filtering toegepast.

Code:
 Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    
On Error Resume Next
    Workbooks("a_msv_10.xls").Close SaveChanges:=False

    ActiveWorkbook.Close

End Sub

Sluit het bestand a_msv_10.xls voordat a_msv_15.xls wordt gesloten.

Beide macros zet je in het Workbook deel van a_msv_15.xls.

Het zal best fraaier kunnen, maar dit moet werken!

Michel
 
Maar bij afsluiten van excel komt de vraag of ik de aanpassingen in a_msv_10.xls wil opslaan, met andere woorden, het bestand staat toch nog open, terwijl er geen enkel bestand zichtbaar is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan