Foutmelding: "De expressie Bij klikken die u hebt opgegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

ongenae

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2010
Berichten
124
Hallo

Ik heb een probleempje met mijn Access database.
Het is namelijk het volgende, de database werkt perfect bij mij pc in Office 2010
De database werkt ook perfect bij iemand aders in Office 2003
Maar bij een derde persoon die ook 2003 heeft werkt het niet; dan krijg ik de volgende melding:



Uploaded with ImageShack.us


Graag sugesties voor een oplossing; de verwijzingen zijn op alle pc's de zelfde en lijken in orde.
 
Toch zit er iets fout, en ik vermoed toch dat het een bibliotheek is die ontbreekt.
 
Het zit 'm inderdaad in de bibliotheken.... Maar je moet het wel weten ;) Access 2003 werkt met bibliotheek 12.0, Access 14.0 is van Office 2010. Niet compatible dus.
 
Maar het is dan wel raar dat in de versie van 2003 dezelfde bibliotheek staat zoals bij versie 2010 (of is dit enkel de bibliotheek die de database gebruikt)

De enige oplossing is dan waarschijnlijk de zelfde versie installeren?
2010 dus
 
Nee, zorgen dat de juiste bibliotheken geladen worden ;) Ik gebruik zelf 2003 en 2010 ook naast elkaar, alleen niet tegelijkertijd. Vanwege dus het feit dat elke versie bij het opstarten zijn eigen bibliotheken moet kunnen laden.
 
En hoe doe je dat

De database wordt maar door 1 versie met een keer gebruikt.
Iedereen heeft 2003 enkel ik heb 2010

Dus zolang ik het niet gebruikt wordt de database enkel gebruikt door 2003 gebruikers.
 
En jij gebruikt zeker alleen 2010? Dan heb je vermoed ik een probleem. Misscien is het een oplossing als je de Access 12.0 bibliotheek van één van de andere pc's op die van jou zet. Beter nog natuurlijk is als je Office 2003 gebruikt i.p.v. 2010. Is ook beter voor je bloeddruk :D
 
Ik vind het toch nog altijd raar dat het op 1 van de 2 pc's die alle twee 2003 hebben wel werkt.

Ik zal anders kijken om bij die andere persoon 2010 te plaatsen, hij is toch de enigste active gebruiker.
 
Je kan nog overwegen om de db te splitsen in een frontend en backend. De backend koppel je dan op de verschillende plekken via de access versie waar de gebruikers mee werken. Ik heb dat zelf nog niet uitgeprobeerd, maar het zou kunnen werken; de bibliotheken laad je volgens mij via de Frontend in, niet via de backend. Dus als daar alleen de tabellen in staan, zou het moeten kunnen werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan