• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding onvoldoende stackruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonpic

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2015
Berichten
20
Goedemiddag,

Er zit een fout in mijn bestand, wie kan mij helpen, heb namelijk totaal geen verstand van vb:rolleyes:
In kolom A1 wordt de medewerkerscode ingescand middels een barcodescanner, in kolom A2 wordt gescand of iemand start met werken of klaar is. Kolommen daarna zijn gekoppeld aan onderliggende werkbladen en worden automatisch ingevuld. Voor kolom G en H staan er formules in vb.
Wanneer ik geen beveiliging op het blad zet werkt alles naar behoren, echter gaat onze barcodescanner dan niet automatisch van cel A2 naar B3. Om dit op te lossen en om fouten te voorkomen beveiligen we de overige cellen. Wanneer dit echter beveiligd is krijg ik een foutmelding na het invoeren van cel A2, namelijk onvoldoende stackruimte.

Kan iemand mij hierbij helpen?
Bekijk bijlage Helpmij Prikklok.xlsm
 
Haal eerst eens het wachtwoord van het bestand af. Verder begrijp ik deze regel niet:

Code:
For i = 2 To Lastr
Moeten alle reeds eerder ingevulde cellen overschreven worden?
 
Het wachtwoord is volgens mij niet belangrijk om het probleem op te lossen. Als je iets willekeurigs in cel A2 en A3 invult krijg je meteen de melding die ik krijg. Het tabblad met bijbehorende informatie heb ik sowieso helaas moeten verwijderen, omdat het bestand veel te groot was.
 
Op een vreemde manier werkt het bestand niet naar behoren zodra ik het toevoeg als bijlage. Cel C t/m H vullen zich normaal gesproken automatisch wanneer cel A en B worden ingevuld.
 
Je change event blijft zichzelf aanroepen waardoor je in een eeuwige lus komt.

Gebruik aan het begin van de code Application.EnableEvents = False en aan het eind Application.EnableEvents = True
 
Goedemorgen VenA

Hartstikke bedankt voor de oplossing, ik heb het ingevoerd in VB, echter krijg ik een foutmelding.
Aangezien ik totaal geen verstand heb van VB kan het zijn dat ik het verkeerd invoer. Zou je het voor me in kunnen voeren in het ingevoegde bestand? Dan kan ik het letterlijk zo kopiëren.
 
Goedemorgen,

Zojuist op google gevonden hoe ik de codes toe moet voegen, dit gedaan. Echter krijg ik nu een andere foutmelding, namelijk:
Fout 1004 tijdens uitvoering:
De cel of grafiek die u wilt wijzigen, bevindt zich op een beveiligd blad.
 
Als je het nu nogeens over lees, dan zal je er achterkomen, dat je de beveiliging via je code eraf moet halen.
Aan het eind van de code moet je de beveiliging er weer opzetten.
 
Sorry maar ik weet niet hoe ik dit moet doen, kun je me dit uitleggen?
 
Ik heb dit nu zo ingevoerd. Dit werkt alleen niet, ik krijg geen foutmelding meer, maar cel F, G en H worden nu niet meer automatisch ingevuld.
Wat moet ik wijzigen?

Private Sub Workbook_Open()
Sheets("Scannen").Protect _
Password:="TEST", _
UserInterfaceOnly:=True, _
AllowFiltering:=True
End Sub

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Application.EnableEvents = False
Dim cl As Range
Lastr = Range("G" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
For i = 2 To Lastr
If Not IsDate(Cells(i, 7)) = True Then
If Cells(i, 1) <> "" And Cells(i, 2) <> "" Then
Cells(i, 7) = Format(Date, "dd/mm")
Cells(i, 8) = Time
End If
End If
Next
Application.EnableEvents = True
End Sub
 
Kijk of het nu wel goed gaat.
 

Bijlagen

  • Kopie van Helpmij Prikklok-1(EA).xlsm
    74,9 KB · Weergaven: 56
Zet de code die je nu in de workbook_change gebeurteniscode hebt staan in de workbook_Open gebeurtenis.


Dit soort code hoort helemaal niet thuis in een workbook_change gebeurtenis.

En vooral: gebruik code tags (markeringen) in je berichten !
 
Beter laat dan nooit, nog hartstikke bedankt voor jullie hulp. Ben er erg mee geholpen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan