FoxBase Laden in Access 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teun Los

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Berichten
17
Hallo,

Ik heb een aantal Foxbase bestanden die ik wil openen in Access 2010.
De versie van Foxbase is mij niet bekend en Foxbase staat niet op mijn PC.
In de bijlage heb ik een van de Foxbase bestanden (.DBF) en de bijbehorende index (.CDX) meegestuurd.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit bestand (Met of zonder index) in Access benaderbaar maak.
Als ik in Access:
- Externe gegevens Importeren en koppelen
- Access
Het DBF bestand wil selecteren lukt dat niet.

Teun
 

Bijlagen

  • Bijlage.rar
    1,3 KB · Weergaven: 31
Heb je het zelf geprobeerd? Bij mij is het .DBF bestand niet zichtbaar via deze methode.
 
Je moet ook de Foxpro ODBC driver hebben geïnstalleerd, en dat kan ik alleen thuis doen, niet op het werk. Dus nee, ik heb alleen de instructies van Microsoft gevonden, en verder nog niks. Maar ik neem aan dat ze ons toch niet met een kluitje in het riet sturen... Hoewel: het blijft Microsof ;)
 
Werkt nog niet

Ik heb de stappen die in het developers net worden aangegeven uitgevoerd.
Een van de stappen levert de melding:

FoxPro ODBC Error
You must first install the current version of the Visual FoxPro ODBC
Driver. Go to http://msdn.microsoft.com/vfoxpro/downloads. Select
Product Updates, then Visual FoxPro ODBC Driver.
Dit heb ik gedaan en lijkt goed gegaan.

Als ik dan in access de connectie met de database probeer te maken krijg ik onderstaande melding.

Microsoft Access
OBDC: de oproep is mislukt.
[Microsoft][ODBC-stuurprogrammabeheer] Het stuurprogramma ondersteund deze functie niet (#0)​
:confused:

Heeft iemand nog suggesties?
 
Waarschijnlijk heb je een verkeerde driver; als je dezelfde hebt gevonden als ik, dan is die voor Foxpro 9, en de bestanden zijn dan vermoedelijk van een oudere versie. Je zou kunnen proberen iemand te vinden die een correcte FoxPro versie heeft. Bij mij lukte het in ieder geval ook niet; ik kreeg de driver nog niet aan de praat, en dan houdt het snel op.
 
voor foxpro is er een ole connector die beter werkt dan odbc.

foxBASE (is het echt foxbase, wordt niet meer gebruikt/gemaakt sinds 1999 of zo volgens mij) is compatibel met DBASE. Mogelijk kun je dus met een DBASE driver de data eruit halen.
 
@wampier: dat laatste is niet mogelijk. Weet je waar die ole connector is te vinden?
 
Die driver heb ik al geprobeerd, en krijg ik niet aan de praat. Maar dat zegt uiteraard niks :)
 
Al mijn converters beweren steevast dat de file min of meer corrupt is

Ze zien dat er 13 adressen in zouden staan, maar de "koppen" zijn niet goed gedefinieerd.

-- File statistics
dBase version.........: 0 (without memo)
Date of last update...: 1913-09-06
Number of records.....: 13 (0000000dd)
Length of header......: 808 (0328d)
Record length.........: 354 (0162d)
Columns in file.......: 24
Rows in file..........: 13

24 kolommen, echter zijn er maar 16 gedefinieerd:

TYPEADRES,RELATIENR,TAV,ADRES1,ADRES2,POSTCODE,PLAATS,LAND,TELEFOON1,TELEFOON2,FAX,MOBIEL,MEMO,WERKGROEP,HUISNUMMER,EMAIL
 
Je komt verder als ik. Een corrupt bestand is natuurlijk helemaal niet te doen. Ben benieuwd of TS nog wat te melden heeft...
 
Niet veel verder

Ik heb geprobeerd te achterhalen welke versie foxbase gebruikt wordt; niet gelukt.
Wel heb ik van de machine waarop de applicatie draait een aantal DLL bestanden geplukt.
De bestandsbeschrijvingen van enkele van deze DLL's lezend doet mij vermoeden dat het misschien om een andere database gaat dan FoxBase.
Het is een hele tris DLL's die ik heb, maar allemaal van Alaska Software zo te zien.
Hier twee vn de DLL beschrijvingen:


ADSUTIL.DLL
Bestandsbeschrijving: Alaska ADS DatabaseEngine
Bedrijf: Alaska Software
Bestandversie: 1.90.331.0
Aanmaakdatum: 27-4-2006 13:15
Groote: 96,5 Kb

CdxDbe.dll
Bestandsbeschrijving: Xbase++ Runtime DLL
Bedrijf: Alaska Software
Bestandversie: 1.90.355.0
Aanmaakdatum: 9-4-2006 22:47
Grootte: 138 kB

Ik kan hier verder niet zoveel mee, mischien iemand anders, maar steek er niet al te veel tijd in.

Teun
 
Zoals ik al aangaf, het zijn 13(?) adressen. Waarom niet even overtypen in access? Of zijn de gegevens niet meer beschikbaar? Veel van de informatie is nog wel te extraheren, alleen de coherentie is nogal ver te zoeken
 
Het door mij meegestuurde bestandje is slechts een tabel uit de data base die ik wil bekijken.
Ik had dat tabelletje meegstuurd als voorbeeldtje.

Teun
 
misschien dat het daar fout gaat? Je bestand wordt correct herkend als "visual fox pro" en mijn software kan de verschillende onderdelen inlezen, maar het bestand boven is corrupt.

Ik zou proberen je tabellen te dumpen in CSV en deze te importeren in access
 
Opgelost?

Mijn probleem is nog niet opgelost, maar help mij wil graag dat ik deze discussie sluit, dat ik dus bij deze.

Ik zoek nog wel verder, als ik eventueel nog wat vind zal ik dat melden,

Teun
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan