freenas jail met apache word niet geupdate naar dns service (no-ip)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladyke

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
Berichten
671
hallo,

ik heb dus bij mij thuis een freenas box staan met een jail waar ik een apache server op heb geconfigureerd.
deze jail heeft een static ip (192.168.1.200) ik heb deze jail geforward in mijn router en dan naar een gratis domein op no-ip.
op de freenas kan ik zelf een dn service instellen, en deze word ook automatisch geupdate bij een global ip verandering.
wanneer deze verandering plaatsvind dan word het freenas domain automatisch geupdate, maar dit gebeurd niet bij de jails.
wat doe ik fout ? en ik zie de bomen niet meer door het bos bij het zelf opzoeken , dus ik hoop dat iemand me hier kan helpen (op freenas forums krijg ik geen reactie :(

Alvast bedankt
 
Wat is een jail? Het zegt me werkelijk niets.
En wat moet er geüpdate worden in de jail? a. Je hebt er een vast ip-adres ingesteld, dus voor portforwarding en intern gebruik zie ik geen enkel probleem. b. Voor extern gebruik is alleen het externe ip-adres van belang, en dat houdt je bij met no-ip.

Tijs.
 
een omgeving waar apps worden geinstalleerd op de freenas box.

het probleem is nu dat wanneer er een niel publiek ip komt, dat dit niet naar no-ip word door gestuurd (dus bij de webserver jail.)
bij de verwijzing naar de freenas box is het geen probleem, dit word wel doorgestuurd.
 
Zijn dit twee no-ip dns-registraties dan? Dus eentje apart voor de NAS en eentje voor de website?
Anders snap ik niet veel van je vraag, helaas, want (als ik je goed begrijp) heeft de NAS en "jail" beiden hetzelfde interne ip-adres (dus 192.168.1.200).

Tijs.
 
een account, en 2 domeinen.

freenas box heeft ip 192.168.1.100 (forward op bepaalde poort)
webserver in de freenas jail heeft ip 192.168.1.200
het lijkt alsof er nog een soort dyndns software in de jail moet :/

ja excuses, is moeilijk voor mij om uit te typen ook :/
 
Ik neem aan dat je een client programma gebruikt voor het updaten.
Als ik de filmpjes op youtube goed begrijp kun je in het Hosts tabblad beide domeinen aangeven om te laten updaten.
Ik zou namelijk geen enkele reden weten waarom je vanuit de jail apart die no-ip informatie zou moeten updaten, want (per slot van rekening) is het publieke ip-adres voor beide hosts gelijk, dus kan het ook in 1 keer voor beiden geupdate worden.

Tijs.
 
het in een dyndns geintegreerd in de freenas software zelf.
ik dacht ook door mijn account van no-ip in te vullen in de software op de nas dat dit dan ook zou gelden voor de jails.
maar het lijkt alsof deze "verbinding" niet gemaakt word
 
Als jij zegt dat je in het geïntegreerde ding niet kunt aangeven dat beide Hosts geupdate moeten worden, dan moet je op zoek naar een alternatief, lijkt me.
Kun je niet een client downloaden en díe installeren in je Freenas (-server) ipv. het geïntegreerde ding te gebruiken?

Tijs.
 
nu ik kan in de freenas jail "template" dan kiezen tussen VIMEAGE en NAT, heb al aant zoeken geweest wat deze waren maar heb hier maar vage dingen van gevonden.
ik dacht het ook, daar heb ik dnsmasq gevonden, maar dit moet dan weer in een andere jail geinstalleerd worden
 
En dat is een antwoord op mijn suggestie om een no-ip client te installeren???? *High frown*

Tijs.
 
dat ben ik nog aan het uitdokteren :)
ik heb nu ook eens die NAT en VIMEAGE aangeduid, ik ga eens kijken wat dat doet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan