• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Frequentie van boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

aircell

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2014
Berichten
3
Goede avond allemaal,

Ik ben bezig met een project met excel en nu wil er iets niet helemaal lukken, ik heb al verschillende fora gelezen, maar niets lijkt te helpen.

Mijn vraag heeft betrekking op een boot en de frequentie van langskomen van die boot.
De frequentie is variabel. (a keer per week). De boot haalt mensen van een eiland.

Ik moet nu per dag kijken of de boot langskomt om mensen op te halen. Dus als de frequentie 7 is, komt de boot iedere dag, maar als de frequentie 2 is, komt de boot op dag 3 of 4 en op dag 7. Uitkomsten met decimalen mogen gewoon worden afgerond zodat de boot wel langskomt.

Hoe kan ik in een kolom een formule opstellen waaruit blijkt dat de boot wel of niet komt, afhankelijk van de frequentie? Deze kolom staat naast de kolom met de dagen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

alvast bedankt!
 
Hallo en welkom op dit forum
Een voorbeeld bestand plaatsen bij je vraag is eigenlijk altijd gewenst en schaft vaak meer duidelijkheid voor de helpers.
Als ik dus moet gokken nu dan denk ik dat je per week 7 cellen invult, een 1 als de boot op die dag is langs gekomen
dan in de cel rechts naast de laatste dag van elke week de formule =SOM(A1:A7) voor de eerste week Deze cel telt dus elke 1 bij elkaar op.
Of zit ik er nu naast met mijn beredenering?
 
Excel bestand

Sorry, mijn fout, ik wist niet dat dat kon. Ik zet gelijk het bestand er even bij.

De frequentie is een invoer variabele. Deze kan dus door de gebruiker zelf bepaald worden. Uit de frequentie volgt of op dag 1, dag 2, dag 3 enzovoort, een boot komt. Wanneer deze boot komt neemt deze 800 mensen mee. Wanneer er minder mensen zijn, neemt de boot ze allemaal mee.

Mijn probleem zit er dus in: Op welke dagen de boot komt, afhankelijk van de frequentie.

Bekijk bijlage Mensen op het eiland.xlsx
 
AirCell,

De frequentie is het 7 gedeeld door het aantal dagen dat de boot vaart, de berekening is dus niet zo moeilijk
aangezien je het aantal dagen dat de boot vaart al invoert.
Ik heb je bestand een beetje aangepast en volgens mij was je hiernaar op zoek.

Veel Succes.

Bekijk bijlage HelpMijMensenOpHetEiland.xlsx
 
Dit lijkt mij eerder een schoolopdracht dan een project
 
AirCell,

De frequentie is het 7 gedeeld door het aantal dagen dat de boot vaart, de berekening is dus niet zo moeilijk
aangezien je het aantal dagen dat de boot vaart al invoert.
Ik heb je bestand een beetje aangepast en volgens mij was je hiernaar op zoek.

Veel Succes.

Bekijk bijlage 202553

Dit is niet precies wat ik zocht, maar ik ben er nu wel uit, heel erg bedankt voor uw bijdrage.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan