• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie Als

Status
Niet open voor verdere reacties.

mickey72

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2012
Berichten
90
Hallo

Ben al een hele tijd bezig om de juiste formule te vinden.
Maar kom er niet aan uit

Wil graag zoals in de bijlage dat de als er een functie geselecteerd word. Het cijfer in de kolom ernaast weergegeven word

Kan iemand mij aub helpen

Met vriendelijke groet,

AdBekijk bijlage functie.xlsx
 
Je zou er voor kunnen kiezen naast de kolom waarin je selecteert, kolom B bijv, een hulpkolom te maken, waarin je via VERT.ZOEKEN de bij de gekozen functie behorende waarde zet. Daarbij zou je die hulpkolom nog kunnen verbergen.
 
Als het er om gaat dat je met het getal kunt rekenen zou ik eens naar de bijlage kijken.
Kijk naar de aangepaste celeigenschappen , er staat nl alleen een getal in de cel.

Bekijk bijlage functie.xlsx

Niels
 
@ Niels
Dit werkt natuurlijk schitterend, zolang de te plaatsen waarde gelijk is aan het functienummer.
Ook kan ik mij voorstellen dat de TS hier voor de eenvoud gekozen heeft voor functie 1, functie 2 etc i.p.v voor tekstuele functiebenamingen als directeur, secretaresse etc.
Even afwachten dus wat de TS voor ogen heeft.
 
@Thoralf
Ja dat is mij helemaal duidelijk, maar soms is het voldoende dus dacht geef het antwoord toch maar misschien dat ie er iets aan heeft.
Daarom is het ook altijd zo belangrijk dat ze precies aangeven wat ze willen met het juiste voorbeeld.

Niels
 
Hoi

ik bedoelde dat als je de functie selecteerd er dan in dezelfde cel het nummer dat achter de functie staat in de tabel onder op de pagina zichtbaar word

Bv ik selecteer medewerker 1, dan word er zichtbaar 1 enz enz

Alvast bedankt voor de moeite

Grt

Ad
 
Geef in je voorbeeld eens aan wat je waar wilt zien want je praat echt chinees voor mij.

Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan