Functie GetCrossReferenceItems in Word kijkt niet in tekstbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

daan108

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
138
In Word gebruik ik de functie ActiveDocument.GetCrossReferenceItems("Figuur") om een lijst met bijschriften van figuren te krijgen. En analoog met tabellen. De lijst is echter incompleet. Het lijkt erop dat een bijschrift dat in een tekstbox staat overgeslagen wordt. Tekstboxen worden gebruikt om brede afbeeldingen en tabellen over twee kolommen weer te geven. Ik gebruik de lijst om de index te bepalen voor het maken van een kruisverwijzing.
Heeft iemand een idee hoe ik het index-nummer van een genummerd bijschrift (Figuur x, Tabel y) kan krijgen, ook als het in een tekstvak staat?
Tips of suggesties die mij verder helpen worden zeer gewaardeerd. Alvast dank, Daan


Hier http://www.addbalance.com/word/frames_textboxes.htm zag ik dat tekstboxen zich in een aparte laag bevinden waardoor de inhoud niet altijd goed zichtbaar is voor Word-functies. Wat dat betreft zijn frames beter maar die zitten nogal diep verstopt in het lint. De functie GetCrossReferenceItems vindt bijschriften wel als deze in een frame zitten. De oplossing lijkt dus in het gebruik van frames te liggen in plaats van tekstbox. Ik laat de vraag nog even open staan in afwachting van reacties.
 
Laatst bewerkt:
De functie GetCrossReferenceItems vindt bijschriften wel als deze in een frame zitten. De oplossing lijkt dus in het gebruik van frames te liggen in plaats van tekstbox.
Altijd fijn als de TS de oplossing al in de vraag zet :). Gebruik bij voorkeur opties binnen een programma voor de functie waarvoor ze gemaakt zijn. Tekstvakken zijn niet geschikt voor verwijzingen, frames wel. Zal ik de penalty de tribune in jassen, of zal ik hem toch maar in het netje jagen? :D.

Wat dat betreft zijn frames beter maar die zitten nogal diep verstopt in het lint.
Dan maak je toch een aparte knop voor de frames in het lint op een plek die voor jou wél makkelijk te bereiken is?


Wat doet de vraag eigenlijk in het VBA forum? ;)
 
Welnu, na eerst zoeken op internet heb ik de vraag gepost, daarna ben ik verder gegaan met zoeken en vond ik een soort oplossing, welke ik vervolgens toegevoegd heb aan mijn oorspronkelijke bericht. Het is dus niet zo dat ik de vraag en oplossing in één keer geplaatst heb.

Die tekstvakken is het eerste dat gebruikers gaan invoegen om een tabel over twee kolommen kwijt te kunnen. Daar kan en wil ik niets aan doen. Wel kan het makkelijker gemaakt worden om een frame in te voegen.

Ik heb nu inderdaad een knop aangemaakt voor het invoegen van een frame.

De vraag staat bij VBA omdat ik via VBA een invoerscherm laat verschijnen voor het invoegen van een kruisverwijzing. Een kruisverwijzing kan ook via de normale interface van Word, maar dan moet je telkens kiezen wat voor kruisverwijzing je wilt, en telkens klikken dat je alleen naam en nummer wilt (want dat willen we) en het schermpje is sowieso (te) klein. Maar ja, dat werkt natuurlijk alleen goed als je alle verwijsbare items bijeen kunt rapen (VBA!).
 
Laatst bewerkt:
Een VBA vraag zonder de bijbehorende VBA code is natuurlijk niet lekker beantwoorden voor ons :). Wat dat betreft was een voorbeeldje handiger geweest. Ik zou er persoonlijk ook nog wat code aan toevoegen die het tekstvak omzet naar een frame (als dat kan natuurlijk, niet getest). En daarnaast is een stukje instructie ook onderdeel van goed beheer; gebruikers dienen op de best mogelijke manier teksten op te maken, en niet automatisch naar de makkelijkste manier te grijpen. Dat zorgt voor een stukje luiheid, en vervolgens ongemak en ellende bij degene die het moet beheren. Lijkt mij dat een gebruiker ook verantwoordelijk is voor het correct aanleveren van documenten :D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan