• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

functie =SOM() werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
394
Ik heb een probleem met de functie =SOM().
In een excel bestand 'snipperkaart' kan ik de uren bijhouden. Hierin zijn twee tabbladen, één met 'Invoertijden' (uu:mm) en de andere met 'Resultaat' (2 decimalen achter de komma). Wat ik in het tablad 'Invoerijden' ingeef laat het tablad 'Resultaat' de tijd in 2 decimalen achter de komma zien. De reden doet er even niet toe en maar werkt prima. Het probleem doet zich voor in rij 35 van het tablad 'Invoertijden', in het tablad 'Resultaat zijn geen problemen. Wat is het probleem: in rij 35 worden de gegevens per kolom opgeteld, maar de functie =SOM() werkt niet goed. Zoals je kunt zien klopt de som in de kolommen D en P niet. Het vreemde is dat in cel AC35 de optelling van alle kolommen wel klopt terwijl in de kolommen D en P en verkeerde optelling staat. Weet iemand wat ik fout doe?

Bekijk bijlage Snipperkaart test (1).xlsx

Anstof
 
Dank je wel.

Moet ik dat alleen gebruiken voor de cellen met de functie =SOM() of in alle cellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan