Ga naar specifiek record

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Berichten
147
Het moet heel simpel zijn, ik heb het ook ooit werkend gehad maarrr….
Ik heb een enkelvoudig formulier, dus: volgend record is volgende pagina.
Nu hebben alle records natuurlijk een unieke ID
Nu wil ik in een tekstvak bijvoorbeeld het getal 1106 invullen waarna, na enter, of middels een knop) naar de record met ID=1106 springt.
Hoe (in VBA)???
 
Waarom zou je dat programmeren? Je kan dat al gelijk doen in de navigatie balk op je formulier. Tussen de bladerknoppen staat een tekstvak waarmee je gelijk naar het juiste record springt. Mits je niks hebt weggegooid :).
Daarnaast kun je een keuzlijst maken (in de koptekst bijvoorbeeld) waarmee je naar een record kunt zoeken. Dat is, als je de wizard gebruikt, de derde optie in die wizard.
 
Helaas, dit is niet de bedoeling.
Ik had het namelijk als oplossing voor het volgende probleem bedacht (maar misschien is er ook een andere methode)
Ik heb een enorme database met 39.000 records die allemaal nagekeken moeten worden.
Daarvoor begin ik natuurlijk met record 1 en ga zo verder.
Ik wil dan een volgende sessie de mogelijkheid hebben om door te gaan waar ik gestopt was.
Daarvoor wordt een tweede formulier geopend (tegelijk met het bewerkformulier) genaamd "settings" op basis van tabel settings. Als ik stop met bewerken van mijn records wordt het ID van het laatste record opgeslagen in de tabel setting om bij een volgende sessie de mogelijkheid te krijgen aar de laatst bekeken record te gaan.
Daartoe werd de ID uit het settingsformulier gehaald en kon ik, desgewenst, middels een knop naar betreffende ID springen.
Ik heb dat toen gebouwd maar weet echt niet meer hoe ik dat gedaan heb....
 
Laat ik nou uitgerekend Hoofdstuk 20 van de cursus Access helemaal aan dit onderwerp hebben gewijd? :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan