Game-pc 1550 euro, incl. 2 nieuwe monitoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dnties

Tera Honourable Senior Member †
Lid geworden
7 sep 2006
Berichten
36.481
Beste lezers,

Op verzoek van iemand op het werk (voor zijn zoon van 12) zou ik willen vragen of een game-pc kan worden samengesteld op basis van onderstaande informatie:
Budget: 1550 euro max.
Doel: Gamen
Omgeving: Moet toch een relatief stille pc zijn. Maar alles hoeft niet met volledig passieve koeling of waterkoeling te zijn.
Assemblage: Vader en zoon hebben geen assemblage ervaring, dus graag incl. assemblage en installatie Windows
Besturingssysteem: Windows 8 of 8.1 , 64bit
Extra wensen:
- Minstens 500 GB harde schijf (een SSD van 120 GB i.c.m. een SATA schijf van 500 GB kan natuurlijk ook)
- Microsoft Office licentie (voor thuisgebruik)
- Anti-virus licentie (voor thuisgebruik)
- Gaming mouse
- Gaming toetsenbord (Sharkoon Skiller ?)
- Graag 2 monitoren die (qua snelheid etc.) passen bij de grafische kaart opnemen in het voorstel. 2x 22 inch, bijvoorbeeld (lg 22en33s-b ?)
- [Zou fijn zijn als de pc een jaar of 3 geen hardware-upgrades nodig heeft om zware spellen op (minstens) medium te kunnen spelen.]

Alvast bedankt! :)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen monitoren gekozen, omdat ik daar wat minder verstand van heb
en ik heb er ook geen antivirus bij gedaan, omdat op de website er maar één antivirus programma te verkrijgen is en daar ben ik niet zo bekend mee maar wel met norton internet security en die kan je hier kopen ----> link

link voor het lijstje
 
Ik wacht nog even op meerdere reacties, met je welnemen. Misschien reageert er nog iemand met suggesties rondom jouw samenstelling of een (heel) andere samenstelling.

Zeer bedankt voor de geïnvesteerde tijd en inzet. :) Ziet er (voor mij, als leek) goed uit.

Tijs.
 
Jij ook bedankt, GamerTom, voor jouw bijdrage! :)

Tijs.
 

hier zit geen ssd en ook geen andere koeler dan de standaard koeler bij en de seagete barracuda (hdd) die ik had gekozen heeft betere prestaties dan de wd blue en je hebt een z serie moederbord bij een processor gedaan die je niet/nauwelijks kunt overklocken omdat het geen k serie is
en 8 gb ram is wel genoeg en de behuizing (zalman z11 plus) heeft een veel betere airflow en is ook nog eens veel stiller dan de sharkoon t28

ik had zelf een i5 gekozen, omdat ik dacht dat er nog zeker zo'n 300,- nodig was voor de monitors maar dat heb ik verkeerd ingeschat dus kan je beter een i7 nemen

het lijstje met de monitoren die GamerTom had uitgekozen ---> link
voor de antivirus ik zag dat het 85,- kost ik zou dan toch norton internet security kopen die is maar 25,- en voor 3 pc's
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wat configs die ik kan gaan voorstellen. Bedankt voor de tijd & moeite! :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan