Game PC 800/900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verry

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Berichten
297
Mijn oude PC is gesloopt dus wordt het weer tijd voor een nieuwe...

Budget - rond de 800 á 900 euro, Maar als het goedkoper kan graag.

Doel - Zwaar gamen, Huiswerk, downloaden, intensief gebruik.

Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk, we hebben een klein huisje nu, met een vliegtuigmotor in de kamer zal het niet te doen zijn...

Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Ik kan het zelf, maar ik heb wel gemerkt met de Intel Processor die ik had (Socket 775 Intel Core 2 Duo E8400) dat het een heel werk was om die processor erop te krijgen.

Opties: Draadloos Internet moet erin, ivm de draden, er is een WLAN verbinding aanwezig.

Besturingssysteem - Ik zit te twijfelen tussen Vista Home Premium 64 of Windows 7, ik denk voor Vista te willen gaan.

Andere software? - n.v.t.

Randapparatuur
Speakers, Muis, Toetsenbord.
http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/ProductDetails.aspx?pid=094 deze had ik en zou ik nu graag weer willen hebben.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Als het kan dan bij 4Launch bestellen, maar ik ga voor de goedkoopste.

Alvast bedankt
 
U zegt te willen kiezen voor windows vista dit raad ik ten strengste af. Vista is door iedereen afgekraakt en best terecht en windows 7 doet het prima. Windows 7 is ook lichter voor uw systeem dus uw pc zal er iets sneller van draaien. U zij dat u graag een pc had die stil is dit is bijv. een oplossing: http://azerty.nl/8-1090-51214/be-quiet-universal-midi-geluid.html die brengt u aan in de binnenkant van uw kast. Waardoor u minder dB aan geluid zult hebben van de pc. U kunt ook een stille processor koeling nemen zoals een scythe mugen 2 dit zal ook schelen.

Kwa randapparatuur zat ik zowiezo te denken aan iets met een snoer. Ik ben hier een voorstander van scheelt in prijs en kwa gebruikersgemak ook fijner. In verband met opladen en contact met pc zoeken. Het is wel makkelijk dat u met een draadloze van afstand een pc kunt besturen, maar ik weet niet of u dit fijn zou vinden.

Voor de boksen heb ik gekozen voor een logitech setje incl. een subwoofer dit geluid lijkt mij voldoende. (veilige keus)

Moederbord: Met dit moederbord kunt u later goed een extra videokaart plaatsen het ondersteunt crossfirex. Waarom dit moederbord? Omdat de snelheid van de 2de pci-e slot ook 16x is waardoor u minder snelheidsverlies heeft. Indien u geen behoefte heeft om er later nog een videokaart bij te stoppen kunt u mischien beter een ander moederbord kiezen, maar door er later een extra kaart bij te stoppen gaat deze pc langer mee. De videokaart zal dan ook goedkoper zijn om dan aan te schaffen.

Verder heb ik geluidsdemping en een stille processor koeler (scythe mugen 2) toegevoegd.
Hierdoor zal uw pc zeer stil zijn en heeft u er weinig last van. De koelers in de behuizing zijn ook zeer stil dit heeft coolermaster eigenlijk altijd wel. Ik zou de geluidsdemping niet erbij bestellen of u moet heel veel waarde aan een stille pc hechten.

Dit is wat ik heb samengesteld: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[244763]=1&product[51214]=1&product[245679]=1

Groetjes,

Meer40
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat hij die geluidsdemping neemt. Hij zegt dat stilte enigszins belangrijk is, dus geluidsdemping is dan een beetje overdreven. De setup vind ik er heel goed uit zien! Alleen wel even een opmerking over jouw opmerking over het moederbord: Indien er gebruik gaat worden gemaakt van twee videokaarten dan zal de snelheid van beide 16x PCI-E 2.0 slots 8x worden. Het is dus niet zo dat je met dit moederbord, indien je er later nog een videokaart bij zet, twee keer een snelheid van 16x hebt. Dit is in geen enkel geval zo bij socket 1156. Dit maakt trouwens niet uit voor huidige videokaarten (je zal het verschil in snelheid bij 8x i.p.v. 16x niet merken), maar ik dacht ik zeg het even.
 
Ja, is goed ik zou de geluidsdemping ook niet nemen dat heb ik ook later aangegeven, maar ik gaf een mogelijkheid. En 16x is toch beter dan 4x anders wordt de snelheid nog lager. :thumb:

Groetjes,

Meer40
 
Laatst bewerkt:
Ja, is goed ik zou de geluidsdemping ook niet nemen dat heb ik ook later aangegeven, maar ik gaf een mogelijkheid. En 16x is toch beter dan 4x anders wordt de snelheid nog lager. :thumb:

Groetjes,

Meer40
Je bedoelt 8x he? Ja, een moederbord die dan naar 4x switcht zou ik ook niet aanraden :p
 
Is een CM 690 niet een betere case?

En is de processorkoeling nodig?
 
Is een CM 690 niet een betere case?

En is de processorkoeling nodig?
De CM 690 is inderdaad een betere case. Aan jou de keus of jij die extra 30 euro wilt bijleggen :). Processorkoeling is niet nodig, want er zit standaard een processorkoeler bij elke processor. Maar: De Scythe Mugen 2 is muisstil en koelt een stuk beter dan de standaard koeler, waardoor je je processor verder kan overclocken.
 
Overclocken doe ik soieso niet, lijkt me te gevaarlijk als je processor een beetje heet aan het worden is.

Ik ben nog op andere opzetjes aan het wachten :p Ik ben altijd benieuwd wat er wordt samengesteld:rolleyes:

EDIT: Is een Core 2 Duo E8400 niet beter dan een 2,66GhZ i5'je?
 
Laatst bewerkt:
Nee. Ten eerste moet je niet kijken naar de GHz. Het is alleen zo dat een processor van 3.0 GHz sneller is dan een 2.6 GHz als het om dezelfde soort processor gaat; als je dus bijvoorbeeld de Intel i7-920 en i7-940 vergelijkt. Bij processors moet je echt naar de prestaties in de praktijk kijken. Reviews dus. Bovendien is de socket 775 van de Core 2 Duo E8400 verouderd, waardoor een upgrade op dat moederbord in de toekomst niet mogelijk zal zijn.

Ik raad je echt aan om te gaan overclocken, want de nieuwe processors van Intel kunnen dat makkelijk aan. Vooral met een Scythe Mugen 2 kun je makkelijk een prestatiewinst halen van 30%. 30% voor niks! Je processor wordt er heter van maar dat kunnen ze zonder probleem aan. Als je dan even de temperatuur in de gaten houdt en het blijkt dat deze onder de 80 graden celsius blijft, dan is er geen enkel probleem.
 
2cy1kqx.jpg


Toelichting:
Waarom het gigabyte bord: simpel gezegd, hij heeft usb 3.0. Wat weer sneller is etc.
CM690 case erbij+m620 voeding (iets betere kwaliteit en is stiller)
Jouw desktop setje erbij, en een wlan adapter.
Je zou ook nog voor een Samsung Spinpoint F3 kunnen gaan als hdd, de caviar blacks zijn wel de snelste maar niet de stilste.
 
Ik raad je echt aan om te gaan overclocken, want de nieuwe processors van Intel kunnen dat makkelijk aan. Vooral met een Scythe Mugen 2 kun je makkelijk een prestatiewinst halen van 30%. 30% voor niks! Je processor wordt er heter van maar dat kunnen ze zonder probleem aan. Als je dan even de temperatuur in de gaten houdt en het blijkt dat deze onder de 80 graden celsius blijft, dan is er geen enkel probleem.

Dit is een totaal misplaatst advies!

Waarom zou je iemand aanraden om te overklokken, dat is echt onzinnig!!

Overklokken is voor echte fanaten en mensen die weten wat ze doen en helemaal nergens voor nodig voor "normale" computer-gebruikers!!!
 
Xtinction. U gaat ver over het budget van meneer heen. Waarom neem je de goede m620 is echt een top ding klopt, maar veel te duur. U neemt een hele goed kast, maar die is ook duur ik heb hem zelf ook. U kunt niet zomaar over het budget heen gaan. Meneer zegt tussen de 800-900 probeer dit dan ook en ga er niet boven zitten. U heeft gekozen voor mooie randapparatuur, maar de prijs ligt weer heel hoog. Over het moederbord u heeft gelijk dat usb 3,0 een stuk sneller is, maar u heeft bij dit moederbord minder snelle pci-e sloten zitten waardoor crossfirex minder aantrekkelijk is. Ik zou toch iets eerder mijn samenstelling kiezen.

Groetjes,

Meer40
 
Dit is een totaal misplaatst advies!

Waarom zou je iemand aanraden om te overklokken, dat is echt onzinnig!!

Overklokken is voor echte fanaten en mensen die weten wat ze doen en helemaal nergens voor nodig voor "normale" computer-gebruikers!!!
Je hebt de keus om of je processor zo'n 30% sneller te laten draaien, of niet. Hmmm, wat een moeilijke keus! Hardware.info heeft een duidelijke workshop voor mensen die het (nog) niet kunnen. Het is zonde om zulke processors niet te overklokken, omdat ze hiervoor zo geschikt zijn. Als er nou echt een groot nadeel aan zat, dan had ik je gelijk gegeven, maar dat is helemaal niet het geval.
 
Xtinction. U gaat ver over het budget van meneer heen. Waarom neem je de goede m620 is echt een top ding klopt, maar veel te duur. U neemt een hele goed kast, maar die is ook duur ik heb hem zelf ook. U kunt niet zomaar over het budget heen gaan. Meneer zegt tussen de 800-900 probeer dit dan ook en ga er niet boven zitten. U heeft gekozen voor mooie randapparatuur, maar de prijs ligt weer heel hoog. Over het moederbord u heeft gelijk dat usb 3,0 een stuk sneller is, maar u heeft bij dit moederbord minder snelle pci-e sloten zitten waardoor crossfirex minder aantrekkelijk is. Ik zou toch iets eerder mijn samenstelling kiezen.

Groetjes,

Meer40

Je begint eerst over budget een daarna over crossfire?
Met crossfire ga je helemaal over het budget heen.
 
Het maakt opzich niet uit als er een beetje over het budget heen gegaan wordt, een computer is iets wat je eens in de zoveel jaar koopt... Budget mag worden opgerekt als dat nodig zou moeten zijn, ik wil wel wat goeds natuurlijk :rolleyes:
In hoeverre is het geluidsverschil tussen de Caviar Black en de Spinpoint F3?
Trouwens lijkt 500GB me wel wat weinig, ik heb dan liever 640 of 750GB

Ik ga soieso geen gebruik maken van Crossfire X
 
Laatst bewerkt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[212287]=1&product[227078]=1&product[235982]=1&product[244763]=1&product[226358]=1&product[242774]=1&product[93362]=1&product[234345]=1

Toelichting:

- Moederbord met paar usb 3.0 aansluitingen
- HDD 640GB
- Mooie kast (IMO)
- redelijke video
- Boxed coolers, ik vind dat zonder overclocken de bijgelevrde coolers hun werk goed doen...
- geen randapparatuur, dat moet jij even uitkiezen... Ik vind zelf dat je best met een toetsenbord/muis van 20EUR en Logitech S120 van 10EUR overweg kunt.
- geen schijfstation, moet jij even uitkiezen (welke snelheden, blu-ray/dvd enz.)
 
Lees hieronder verder:
 
Laatst bewerkt:
Door een plotseling tekort in het budget kan ik hem nog niet kopen, ik update later wel als ik voldoende geld heb.

Iedereen bedankt.

Dit wordt waarschrijnlijk mijn systeem, updates en suggesties zijn altijd welkom.
 

Bijlagen

  • Dibujo.jpg
    Dibujo.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan