game pc laten samenstellen budget 1000-1200€

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjov3n

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2012
Berichten
2
hallo,

ik zou graag een game pc willen samenstellen maar ik ken er helemaal niks van ik zou mijn pc gebruiken voor games zoals bf3,mw3 en runescape kweet het laatste is gay
maar boeie =D.
mijn budget zou zijn 1000 tot 1200 max.
graag zou ik willen weten wat het beste is voor mij voor dat budget.

Mvg tjorv3n
 
Zie net dat ik de voeding ben vergeten :D
Ik pas hem even aan dat het nog wel binnen je budget past
 
Ik heb het even aangepast, komt ongeveer 70 euro duurder uit dan je budget, maar je kan eventueel besparen op de videokaart, want ik speel die spellen zelf met een XFX HD 6870 Dual-Fan
 
Kortom, ja je hebt een hele goede pc voor dat geld.
Je hebt de laatste generatie intel processor, namelijk ivy bridge. Deze processor is een stuk sneller dan de vorige generatie (Sandy Bridge).
De videokaart is de op een na beste die er op dit moment van AMD/ATI verkrijgbaar is, en het RAM geheugen is ook nog een tikkeltje sneller dan wat de meeste mensen gebruiken.
Wat de Case betreft heb ik net nog een laatste aanpassing gedaan, namelijk i.p.v de Corsair 650D met side panel enzovoort de Cooler Master Silencio 550 omdat deze wat minder opsmuk heeft, en een stuk stiller is. Omdat de cooler die ik eerst gekozen had niet in deze case kan, heb ik een cooler gekozen die er wel in kan.

Om het makkelijk te maken, met deze pc kan je nog jaren vooruit, en je kan zeker alle games op het moment op hoogste settings spelen.
 
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...497999]=1&product[474457]=1&product[261243]=1

Een ECHT goede pc in mijn ogen, niet dat die van hem slecht is. Maar een i7 voegt niks toe aan gaming, wat hij toch wel het meest zal doen. Hoe goed waterkoeling ook mag zijn, het is vooral gemaakt om overgeklokte processoren koel te houden en de pc stil.

@tjov3n, zou je misschien specifieker willen zijn? Wil je er bv windows 7 bij, wil je het geassembleerd krijgen of niet? Ik denk dat we je dan nog meer kunnen helpen.
 
Laatst bewerkt:
@ozanishier je hebt wel gelijk wat betreft dat i7 niks toevoegt aan gaming, maar een aanmerking op jouw Azerty configuratie is dat je de crucial m4 ssd kiest, terwijl de Vertex 4 een stukje sneller is en een betere garantie heeft (5 jaar tegenover 3 jaar) Ook, dit hangt natuurlijk af van wat hij ermee wil doen, maar mij lijkt het handiger om een z77 moederbord i.p.v een h77 te nemen, en daar dan ook gelijk een k-serie processor, zodat hij kan overclocken als hij dat wil. Ik heb zelf gemerkt dat mijn 2600k mijn videokaart (HD 6870) aardig tegenhield op het gebied van prestaties toen hij niet was overgeclocked.
 
De SSD is meer een keuze voor hem zelf. Ik zette er een crucial m4 bij wegens de reviews etc. En als hij extra wilt betalen voor een Z77 moederbord en overklokbare processor moet hij het doen :p
 
Ik heb zelf gemerkt dat mijn 2600k mijn videokaart (HD 6870) aardig tegenhield op het gebied van prestaties toen hij niet was overgeclocked.
dat lijkt me sterk de i7 2600k en i5 2500k kunnen op het moment vrijwel iedere game op ultra aan en dat op stock snelheid
het overklokken van de processor zal de frame rate van games niet doen verbeteren dat zal eerder aan je HD6870 hebben gelegen...

verder is de Crucial M4 sneller...
Wat op de website van Azerty staat is een theoretische overdrachts-snelheid en fictief.
vertex 4 doet het zelfs slechter dan de vertex 3...
klikerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Mijn 6950 die ik voor mijn 6870 had haalde in tests als cinebench een veel lagere score als mijn cpu niet was overgeclocked, dan als hij dat wel was.
Ook heb ik ditzelfde weer met mijn XFX 6870, die scoort ook veel lager als mijn cpu niet overgeclocked is.

Wat betreft de ssd's, de test waar jij naartoe linkt gaat over dezelfde ssd's, maar dan met grotere capaciteit, wat een verschil kan maken in de uitkomst van de tests. Ik heb niet gekeken naar de theoretisch maximaal haalbare snelheden,
maar naar onder andere deze site.
Ook liet ik mijn voorkeur afhangen van de garantietermijn, aangezien ssd's nogal wat problemen kunnen hebben.
 
nee vind je het gek... cinebench is een processor benchmark tool die kijkt alleen naar je processor en niet naar je videokaart
bij het spelen van games zal het hoogstens 1 a 2 fps doen verschillen overklokken heeft wat dat betreft geen zin...

hier een mooi voorbeeldje

en wat betreft cpu kracht zit er toch echt wel een groot verschil tussen een i5 2400 en een i7 3960X
wil je een goed verschil zien dan moet je gewoon met fraps de benchmark aan zetten en dan Battlefield 3 spelen
overklok dan je processor snelheid en ga dan eens kijken hoeveel fps verschil er is

ik kan je nu al zeggen die is er vrijwel niet omdat je videokaart de zwakke schakel is

FYI ik speel hier met een i5 2500K ook op stock snelheid en een gtx680 BF3 ultra geen lag...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan